Světová hospodářská krize zpomalí podle odborníků v Česku rozmach nákupních center, která v posledních letech vyrůstala jako houby po dešti.
Developeři totiž mají horší přístup k bankovním úvěrům, a proto některé plánované projekty pravděpodobně neuvedou v život. V Česku nyní funguje zhruba 270 nákupních center různých velikostí. Loni bylo v Česku otevřeno 20 nákupních center a patnáct hypermarketů. V závěru roku 2008 ale kvůli finanční krizi již byly první projekty pozastaveny.
V roce 2008 se v Česku podle údajů poradenské společnosti Cushman & Wakefield postavilo 60 procent původně plánované plochy nákupních center. Z celkem 250 tisíc naplánovaných metrů čtverečních ve 14 velkých centrech skutečně otevřelo devět nákupních center s celkovou plochou kolem 150 tisíc čtverečních metrů. Na rok 2009 pak developeři plánují postavit maloobchodních center ještě méně.