Jeden hlavičkový papír za 103 korun, vizitka za 24 korun či dort pro hosty za deset tisíc korun? Ptáte se, kdo si tak marnotratně zakládá na své imagi? Nejde překvapivě o žádného miliardáře ani rozmařilou celebritu, ale o starostu Prahy 11 Dalibora Mlejnského (ODS).
Dodání hlavičkových papírů, obálek i vizitek městskému úřadu v roce 2010 zajistila pražská reklamní agentura Men on the Moon Entertainment. Kromě toho pro radnici zajišťovala celou řadu dalších, především kulturních a propagačních akcí. Za 660 kusů vizitek Luxus zaplatil úřad před dvěma lety 15 784,80 koruny, tedy necelých 24 korun za jednu. Obvyklá cena se přitom pohybuje od jedné do tří korun.
„Vizitka v hodnotě kolem 30 korun bude mít pravděpodobně logo ze ,čtrnáctikarátového zlata‘ a řadu dalších prvků, které nejsou na vizitkách obvyklé. Cena je přinejmenším podezřele vysoká,“ uvedl Jan Tůma ze společnosti Arteus, která vyrábí vizitky také pro zaměstnance vydavatelství Euronews (vydávající týdeník Euro). Stejným způsobem se podivoval i dalším cenám. „Dopisní papír za 80 korun nebo obálky za 35 korun jsou naprostou hloupostí. Cena se obvykle pohybuje v jednotkách korun, a to i tehdy, pokud má klient speciální požadavky na design,“ říká Tůma.
Jak skutečně vypadají Mlejnského vizitky, dopisní papíry a obálky, se týdeníku Euro před uzávěrkou zjistit nepodařilo. „Máme po pracovní době a nemohu se nikoho zeptat. Vizitky pana starosty ani jeho hlavičkový papír jsem nikdy neviděla,“ uvedla Andrea Wolfová, mluvčí radnice.
Podobně štědrá byla radnice v minulosti i ke společnosti Jihoměstský pivovar, jejíž majitel František Richter v minulých komunálních volbách kandidoval na Praze 11 za Věci veřejné (ty ale na Jižním Městě neuspěly). Richterova firma pro radnici zajišťovala řadu kulturních akcí a dodávala na ně občerstvení. V dubnu roku 2010 podnikatel radnici fakturoval například za „dort ve tvaru Liry“ deset tisíc korun.