Reakce na článek Rudolfa Marka
Jsme jedna z firem participujících na transportérech Pandur dodávkami inteligentních terminálů velitele vozidla, velitele čety, řidiče a centrální diagnostické jednotky. V těchto jednotkách probíhá podstatná část zpracování informací pro posádku i nadřízené velení. Součástí naší dodávky je i datová integrace s ostatními systémy vozidla Pandur.
Článek týdeníku EURO byl prvním medializovaným pohledem na věc ukazujícím, jak to v hrubých rysech skutečně je, a nikoli jak by si ji přály některé skupiny vidět. Byl jsem členem komise pro kontrolní zkoušky a přítomen u podstatné části zkoušek, které se týkaly uvedených systémů.
Protože celá záležitost kolem Panduru nabrala po jednostranném vypovězení smlouvy silný vnitropolitický i mezinárodní rozměr, domnívám se, že je v obecném zájmu poskytování, pokud možno, objektivních informací.
Pro nás jako firmu má současné zastavení prací významný dopad, protože z vlastních zdrojů je u nás a u našich hlavních subdodavatelů investováno zhruba 30 milionů Kč. Prakticky všechny tyto prostředky byly vložené do systémů konstruovaných speciálně pro Pandur, které jsou jen obtížně transformovatelné pro jinou aplikaci, jež ani není v dohlednu. Bez ohledu na zastavení plateb za dodané systémy jsme museli zaplatit DPH i zálohy na daň z příjmu, a naopak je nám zablokováno vrácení odvedené DPH.
Na reálných jednotkách i simulátorech můžeme předvést funkci integrovaného datového systému vozidla Pandur, případně i modernizovaného tanku T-72 M4 CZ, pro který jsem dodávali podobný systém.
Jan Vyhnánek,
jednatel společnosti Letecké přístroje Praha