PRAHA (bor) - Most na dálnici D8 přes Rybný potok získá jedno prvenství. Bude nejdelším (342 metrů) a nejtěžším (19 tisíc tun), který překlene údolí za pomoci speciální stavební technologie. Metrostav jej vybetonuje mimo jeho konečnou polohu a postupně jej vysune. Ušetří tím čas, na rozdíl od výstavby obvyklou technikou, kterou měl v plánu.
Ředitelství silnic a dálnic původně předpokládalo, že stavba mostu potrvá tři sezony, zdržela ji ale řada odvolání odpůrců dálnice. Mezivládní dohoda stanovuje termín jejího zprovoznění z Ústí nad Labem na hranici s Německem už koncem příštího roku, stavební společnost s projektantem SHP Brno proto navrhla zrychlení touto technologií. „Náklady se tím nezvýší a termín dodržíme. Podobně jsme řešili už výstavbu tunelů metra pod Vltavou,“ tvrdí František Polák, mluvčí Metrostavu. Firma před třemi lety vybetonovala tubusy metra v suchém doku, a potom je potopila do konečné polohy. Za tuto stavbu získal Metrostav cenu Světové betonářské asociace.