Spotřebitelé v Evropské unii mají stále velké problémy s internetovými obchodníky. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) loni v oblasti přeshraničního elektronického obchodu řešila 1834 stížností a sporů, zatímco v roce 2004 jich bylo 831. Nejvíce si lidé stěžovali na obchodníky z Německa, Velké Británie a Francie.
České centrum, které funguje od loňského jara, evidovalo v roce 2005 prvních 24 stížností a sporů na internetové obchodníky a dvě žádosti o informace.
„Stovky spotřebitelů nadále podávají síti ESC stížnosti poté, co zažily problémy s obchodníky na internetu, což dává jasně najevo, že přeshraniční trh v oblasti elektronického obchodu nefunguje tak dobře, jak bychom si přáli,“ řekl Zdeněk Sváta z českého centra. Dodal, že téměř polovina všech loňských stížností se týkala problémů s dodáním objednaného zboží. Ve čtvrtině případů si spotřebitelé stěžovali na kvalitu nebo stav objednaného výrobku.