Dělat marketing bez samostudia zkrátka nejde. Ne pokud se lidé chtějí kariérně i osobnostně posouvat a držet s oborem krok. Na druhou stranu je pro vytížené specialisty čím dál těžší si na seberozvoj a učení najít čas. V EDU Effective proto přišli na způsob, jak vyjít se studiem vstříc zaneprázdněným lidem. Jejich výuka spočívá v takzvaném microlearningu. Ten aplikují na své učební obory MBA, MPA, MSc., LL.M. nebo doktorské programy DBA, Ed.D. a LL.D.
Jedná se ve své podstatě o obdobu online výuky, akorát s tím rozdílem, že je rozdělena na kratší, denní bloky. Trávit denně hodiny na přednáškách a seminářích studenti nemusí, v online prostředí totiž většinu výuky vyřeší mnohem rychleji. Tento způsob školení může vyhovovat zejména pracujícím lidem, respektive všem, kteří potřebují efektivní a časově flexibilní přístup.
EDU Effective dokonce slibuje, že jeho studentům bude stačit učit se pouhou čtvrthodinu denně. Pro frekventanta jakékoli školy, který zabíjí nad knihami dlouhé večery, to zní jako nereálná vize, ale EDU Effective má vzdělávací program podložený výzkumem i vlastním testováním, jež probíhalo na pilotních skupinách zájemců. Nyní má firma 1500 studentů z 56 zemí světa.
„Naši studenti tráví studiem u video lekcí pouze 15 minut denně, což je optimální čas pro vstřebání potřebných informací. Většině z nich navíc vyhovuje i možnost věnovat se studiu v kteroukoli hodinu i den, veškerá výuka totiž probíhá pouze online,“ říká Pavel Makovský, zakladatel EDU Effective Business School. Během několika minut dostanou účastníci výuky každý den naservírované základní lekce a v případě zájmu si pak v dalších videích a materiálech, které organizace nabízí, dohledají doplňující informace.
V průběhu krátkých přednášek se navíc klienti setkávají s představiteli předních světových technologických firem. Na lekcích přednáší manažeři z Amazonu, Microsoftu, Uberu, Airbnb nebo žraloci z nově vznikajících startupů.
Výběr online školy dle zaměření
Tato platforma však rozhodně není jedinou vzdělávací institucí, která nabízí dálkové studium programu MBA a dalších specializací. Aby s nimi EDU Effective udrželi krok, soustředí se především na obsah. Ten je odborný, ale zároveň musí být srozumitelně a záživně podaný.
„Naši studenti jsou převážně lidé z praxe, a proto je vracet na úroveň teorií nedává velký smysl. Potřebujeme, aby naše curriculum toto reflektovalo a nabízelo nové poznatky úzce spjaté s praxí. Pokud budou moci naši studenti aplikovat vše, co se u nás naučí, okamžitě do svých pracovních aktivit, je pro ně takové studium přidanou hodnotou a pro nás dobrou vizitkou,” vysvětluje Pavel Makovský.
Mezi další platformy nabízející online kurzy marketingu patří například příslušná sekce na portálu Seduo či Google garáž, která se zaměřuje především na možnosti zefektivnění PPC reklamy (tj. druh propagace, kdy firma platí marketingovému specialistovi za každé kliknutí na reklamu). Své kurzy má i Facebook, který se pochopitelně soustředí na reklamu na této sociální síti. Kurz pro provozovatele e-shopů pro změnu vede Shoptet.
Na globální úrovni je velmi populární portál HubSpot. Obsahuje kurzy na témata content marketingu, inbound marketingu, e-commerce marketingu, e-mailingu nebo sociálních médií. Po absolvování některých programů dostane student certifikát, a co víc, je to zdarma. Oblibě se těší i záznamy přednášek z Festivalu marketingu. Z těch samozřejmě certifikáty nejsou, ale osvědčení můžete získat třeba absolvováním placených kurzů portálu VímVíc. Tam lze navštěvovat například kurz Marketing v kostce, který dle svých autorů nahradí četbu odborných marketingových publikací.
Další webináře pořádá třeba dTest, Naučmese nebo Barcamp. Většina z nich má podobu delších přednášek či tematických videí, k některým z nich se rozesílají i doprovodné materiály.
Nicméně tohle jsou v Česku dostupné rychlokurzy, ne cesta k titulu, jako je tomu u EDU Effective. Minititul získáte například přihlášením do CXL Minidegree programu probíhajícího v angličtině. Online studium v mateřském jazyce má potom v nabídce Vysoká škola ekonomie a marketingu.
Studium pro každého
V oblasti marketingu může každý absolvovaný kurz a přečtená kniha znamenat konkurenční výhodu. Není tedy překvapením, že v EDU Effective zaznamenávají největší růst počtu studentů právě z tohoto oboru. „U marketingových specialistů, například PPC specialistů, jsou jasně dané dovednosti, které by měli zvládat pro svou práci. Jsou tady však stratégové, manažeři, právníci nebo například obchodníci zodpovědní za chod firmy, její rozvoj a růst. Pro ně právě slouží studijní programy, jako jsou MBA, LL.M. a další,“ vysvětluje přínos studia Pavel Makovský.
Firma EDU Effective chtěla letos dosáhnout ročního obratu 15 milionů korun. Díky současnému rozkvětu online webinářů však zájem uživatelů předčil i ta nejoptimističtější očekávání, a tak této částky bylo dosaženo již v říjnu. Tomu napomohla i postupná expanze na globální trh. První zastávkou je Amerika, díky níž by se konečný počet studentů za tento rok měl přiblížit čtyřem tisícům. V prosinci také začínají registrace na nově chystaný Ph.D. program. Společnost přitom vznikla v České republice jako nezisková organizace na základě přesvědčení, že možnost se vzdělávat mají dostat všichni, kdo po ní touží.
„Studium musí být nejen efektivní, ale taktéž dostupné, pokud chceme, aby by to příliš mnoho lidí neodradilo. Za obvykle desetiměsíční studium MBA, MPA, MSc. či LL.M. zaplatí u nás studenti do 15 tisíc korun, což je několikanásobně nižší částka než u většiny ostatních vzdělávacích institucí. V tomto nastavení dokážeme přizvat ke studiu mnohem větší počet zájemců, což se pak odráží i na našich výsledcích,“ hodnotí Makovský.