Fast-foodový řetězec SUBWAY letos plánuje otevřít v zemích střední a východní Evropy až 170 nových restaurací. Nejvíce nových restaurací, více než 100, chce franchisová síť letos otevřít v Rusku.
Foto: Profimedia
Další nové pobočky plánuje otevřít také v Polsku, Bulharsku a na Slovensku. V Česku chce značka SUBWAY vybudovat nejméně čtyři nové restaurace a prodat dalších až 12 franchisových licencí na prodejny sendvičů. Celkově by se měl počet restaurací sítě SUBWAY ve střední a východní Evropě vyšplhat na více než 400.
„Také letos budeme nové restaurace SUBWAY otevírat především v Praze a Brně, kde již funguje deset z jedenácti stávajících prodejen. Postupně se však chceme dostávat také do dalších větších měst. Slibná jednání například probíhají v Ostravě. Vše však bude záležet na konkrétních jednáních s jednotlivými franchisanty,“ uvedl manažer rozvoje sítě pro střední a východní Evropu Martin Princ. Do pěti let chce mít síť fast-foodů SUBWAY v Česku na 55 restaurací, všechny přitom bude provozovat na principu franchisingu, tedy prostřednictvím samostatných podnikatelů.
Po přibrždění přichází oživení
Také fast-foodové řetězce ještě v první polovině roku zaznamenaly dopady krize, druhá polovina roku 2010 se však již nesla ve znamení oživení. “Ve druhé polovině loňského roku jsme vykazovali velmi slušné růsty prodejů. Celkově jsme se tak v rámci regionu střední a východní Evropy za celý loňský rok dostali na úroveň 17 procent. Očekáváme, že minimálně stejný trend se udrží také v letošním roce,“ uvedl Martin Princ
Síť SUBWAY začne letos v Polsku testovat zavádění nových menuboardů. Pokud se osvědčí, zavede je řetězec i do dalších zemí, včetně Česka. “Menuboardy budou rozdělovat sendviče do tří cenových skupin, což i při široké škále produktů usnadní výběr našim zákazníkům. Dále chceme také rozšiřovat do dalších restaurací nabídku polévek a snídaňových menu,“ uvedl Martin Princ.
V loňském roce otevřela síť ve střední a východní Evropě přes 80 nových restaurací a dosáhla tak celkového počtu 250 restaurací v regionu střední a východní Evropy. V celé Evropě síť SUBWAY provozuje na 3000 restaurací, celosvětově pak v 95 zemích téměř 34.000 restaurací s čerstvými sendviči.
Všechny provozovny fungují na principu franchisingu, tedy tak, že si samostatný podnikatel koupí licenci a otevře si restauraci pod touto značkou. Tu pak provozuje na vlastní účet, přičemž získává podporu a školení od centrály sítě.