Po originálních domácích výrobcích, které vznikají na Šumavě, mohou nyní nově při dodržení určitých pravidel získat marketingovou značku Šumava – originální produkt také šumavské hospody, kempy, hotely či penziony. Značka zaručuje kvalitu služeb i to, že zařízení je svým provozem šetrné k životnímu prostředí. „Provozovatelé služeb, které tyto podmínky splňují, mohou o značku žádat od začátku roku,“ říká Iva Dyková z Regionálního environmentálního centra ČR.
Značka hostům garantuje kromě kvality a ekologické šetrnosti zejména to, že zařízení poskytuje vždy něco navíc. Turisté by zde měli najít například aktuální informace o regionu, místní gastronomické speciality, tradiční šumavský vzhled budovy nebo doplňkové aktivity, jako jsou třeba výlety s výkladem, vyjížďky na koních a podobně.
„Například veřejné restaurační zařízení by mělo mít na jídelníčku minimálně tři starošumavská jídla, ubytovací zařízení s polopenzí by mělo hostům nabídnout starošumavské jídlo alespoň jeden den v týdnu,“ doplňuje Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava.