Nejrychlejší vlak na světě byl minulou středu k vidění ve Velimi. Francouzský rychlovlak AGV je stavěn na provozní rychlost 360 kilometrů za hodinu, avšak může docílit až pětisetkilometrové rychlosti. Z Česka však odjel osmdesátkou ve vleku jiné lokomotivy a v zápřahu s jedenadvaceti nákladními vozy, jejichž účelem bylo celou soupravu brzdit. Vlastní hnací a brzdicí systémy, které byly testovány na zdejším zkušebním okruhu, se při přepravě nepoužívaly.
Přítomnost nejmodernějšího vlaku ve Velimi nebyla bohužel příslibem, že se Česko chce zařadit do evropské sítě rychlovlaků. Dosud se u nás nechystá ani vhodná infrastruktura. Prototyp 3. generace legendárních vlaků TGV tu po desetiletém vývoji pouze nalezl vhodné zkušební prostředí a po okruhu prý jezdil pouze dvousetkilometrovou rychlostí. Z Velimi souprava směřovala do Berlína, kde se stala hlavním exponátem veletrhu kolejových vozidel Inno Trans 2008. O odbyt těchto rychlovlaků má však společnost Alstom už postaráno. Prvních 25 souprav si objednal italský dopravce NTV a na dalších deset sepsal s výrobcem opci. Zahájit provoz by měly v roce 2011. O další stovce vlaků prý uvažuje rovněž domácí Francie. Každá souprava o jedenácti vozech má přitom stát třicet milionů eur.