Menu Zavřít

Supraphon otvírá online obchod, soběstačný by mohl být za rok

23. 11. 2011
Autor: profit

Tradiční české hudební vydavatelství Supraphon ve čtvrtek otevře vlastní internetový obchod s hudbou. Nabídne v něm čtyřicet tisíc skladeb, uvedlo vydavatelství.

Foto: Profimedia.cz

Supraphonline.cz zahájí provoz ve čtvrtek 24. listopadu. Po iTunes a MusicJetu půjde o třetí domácí službu pro legální stahování hudby. „Už jsme byli v tak pokročilém stadiu procesu, že jsme nepolevili, dokončili jsme projekt a vlastně si ani nemyslíme, že přicházíme pět minut po dvanácté. Je to jiný typ živočicha,“ uvedli dnes zástupci gramofirmy. Do roka by měl být provozně soběstačný.

Supraphonline.cz nabídne ke koupi 40 tisíc skladeb (přes 2,6 tisíce alb), a to v žánrech populární a rocková hudba (zhruba 1100 alb), vážná hudba (na 1200 alb) a mluvené slovo (přes 300 alb). Pro stahování není zapotřebí žádný speciální software, jednotlivé skladby se budou stahovat jako soubory, celá alba pak komprimovaná metodou ZIP.

Supraphon slibuje nepoužívat žádnou technologickou ochranu jako je DRM. Každou koupenou skladbu půjde z obchodu stáhnout až pětkrát, kopírovat pak v počítači a dalších přístrojích samozřejmě neomezeně.

MM25_AI

Nahrávky půjde koupit ve formátu MP3, nebo ve formátu FLAC, k němuž je MP3 ve 320 kpbs zdarma, třeba pro přenosné přehrávače. Skladby se nabízejí za 15, 20 nebo 25 Kč, alba za 69, 99 či 129 Kč. Jde o ceny za formát MP3, za „balíček“ FLAC + MP3 jsou ceny zhruba o 20 až 30 procent vyšší. S předplatným se nepočítá. Do prostředí obchodu se půjde přihlásit mimo jiné pomocí účtu z Googlu nebo z Facebooku. Platit půjde kartou, mobilním telefonem či metodou PayU. V rámci uživatelského účtu na Supraphonline.cz půjde nabít si kredit v rozmezí 100 až 5000 Kč, okamžitým online bankovním převodem, platební kartou nebo pomocí PayU.

Počítá se s exkluzivními uvedeními vybraných nahrávek dřív, než v ostatních online obchodech – Supraphon slibuje například kompletní katalog Hany Hegerové. Český Supraphon dodává digitální hudbu zhruba do 130 online obchodů po světě. Loni tvořily příjmy z digitální hudby 4 až 5 procent celkových tržeb.

  • Našli jste v článku chybu?