Čtyřválcovou čtrnáctistovku můžete mít v modernizované Vitaře v ucelené řadě kombinací. Není tedy divu, že se jedná o nejžádanější motor. Dynamika oproti litrovému tříválci je mnohem lepší a spotřeba přitom není o mnoho vyšší. Na volné silnici dosáhnete 6,5 l/100km, průměrně pak o litr více.
Suzuki v modernizovaném provedení potěší robustní konstrukcí a celkově dobře sladěnými ovládacími silami a dobrým odhlučněním i solidním komfortem, řazení ale občas trochu drhne.
Vitara není rodinným autem a místem vzadu uspokojí jen děti, což při rozvoru 2500 mm není žádným překvapením, zavazadelník postačí, byť běžné kompaktní kombi toto Suzuki s přehledem trumfne. Poloha za volantem je přirozená, rádio by ale mohlo být kvalitnější a palubní počítač by mohl nabídnout třeba zobrazení okamžité rychlosti.
Systém pohonu všech kol dělá z Vitary neohroženého horala, byť na nějaké trápení v těžším terénu to již není. Japonský model působí dostatečně robustně, světlost 185 mm přijde vhod a díky kompaktním rozměrům ho ve městě snadno zaparkujete. Testovanou verzi s bohatou výbavou pořídíte za solidních 549 900 Kč. Přes některé drobnosti je dojem z Vitary celkově dobrý, a kdo si ji pořídí, neprohloupí.
Suzuki Vitara
1.4 BoosterJet
AWD Elegance
Motor přeplňovaný zážehový 1373 cm3Ř4,
Výkon 103 kW (140 k) při 5500/min
Točivý moment 220 Nm při 1500-4000/min
6st. manuální převodovka,
Pohon a podvozek vpředu pohon McPherson, všech kol,
vzadu vlečená ramena
Pneu 215/55 R 17
Zavazadlový prostor 375/710l
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Zrychlení 10,2 s (z 0-100 km/h)
Spotřeba (emise CO2)6,1 l/100 km (139 g/km)
Cena/s příplatky 549 900 Kč / 600 210 Kč
plusy
• trakce • spotřeba • komfort • obratnost • poměr výbavy k ceně
minusy
• zadrhávající řazení • místo vzadu • malý zavazadelník
O autorovi| Vladimír Lobl, spolupracovník redakce