PRAHA (flp) - Značka Karneval zastřeší spojení aktivit kabelových televizí Intercable a TESmedia. K propojení kabelové dvojky a trojky došlo na začátku letošního roku, kdy Intercable ovládlo konsorcium firem JP Morgan Partners, AIG a Baring Communications, které vlastní majoritu i v TES Media. Ředitel pro vnější vztahy spojené firmy Luboš Řežábek uvedl, že je propojení obou společností fakticky završeno. „Nabízíme jeden produkt pod jedním jménem,“ dodal. I po sloučení zůstává značka Karneval dvojkou trhu – zhruba o sto tisíc zákazníků za tuzemským lídrem, kterým je UPC.
Zatímco cena omezené nabídky pro zákazníky bývalého Intercablu se nezmění – zůstane na 119 korunách, klienti někdejší „kabelovky“ TESmedia si připlatí o dvacet korun více oproti původní sazbě. „Dojde pouze ke sjednocení cen,“ vysvětluje Luboš Řežábek. V obou sítích se zvýší i poplatek za základní nabídku s více než dvěma desítkami programů – cena vzroste z 399 na 449 korun. Naopak příznivci filmů, kteří sledovali program HBO v síti TESmedia, ušetří 50 korun. Nabídka se totiž srovná s cenou Intercablu.
Jak UPC, tak spojený Karneval chtějí zaměřit svoji pozornost na vysokorychlostní internet. Ten by měl být dokonce roku dostupný, jak tvrdí obchodní ředitel Karnevalu Dušan Jelínek, pro téměř dvě stě tisíc domácností. Karneval zatím v počtu klientů připojených k rychlému internetu za svým úhlavním konkurentem výrazně zaostává. UPC registruje téměř 25 tisíc uživatelů, sloučená firma jich nemá ani desetinu tohoto počtu.