PRAHA (piv) - České firmy, vědomy si zjištění, že národ miluje záporné hrdiny, mění své reklamní strategie. Jiří Kajínek byl prvním, kdo se objevil na billboardu, a už přicházejí další. Zvláště pilný je v tomto směru sektor pivovarnictví. Ostatně, kde jinde než v hospodě se fandí outsiderům a lumpům? Hned poté, co humpolecký Bernard zaznamenal velmi pozitivní spotřebitelskou odezvu na svou kampaň s „českou Dajdou“ Aničkou Gleisnerovou, přidávají se další. Konkurence hodlá vytěžit maximum z mafiánské kauzy soudce Berky. Využívá popularity hlavních postav skandálu a jejich provizi ironicky nazývá „orosenou odměnou“. Souhlas s využitím svého jména pro reklamní účely dal i poslanec Petr Kott. Uvidíme jej v novém Chlaparku. Ani ostatní ale nechtějí zůstat pozadu. „Ano, uzavřeli jsme kontrakt s manželi Stodolovými,“ nezastírá Vladislav Pivoňka, marketingový ředitel Starobrna, kdo se objeví v kampani uvádějící na trh novou produktovou řadu řezaných ležáků.