Menu Zavřít

Svůdné nákupy

30. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Maloobchodní prostory

PRAHA (bor) - Z celkového objemu realitních investic jich v západní Evropě směřuje řádově čtvrtina do maloobchodních prostor. Ve střední Evropě společnosti umísťují do nákupních center 40 až 50 procent financí. Ředitel společnosti Jones Lang LaSalle pro Českou republiku Lukáš Schirl uvedl, že od počátku letošního roku do srpna dosáhly investice do tuzemského maloobchodu dokonce dvou třetin z celkového objemu. „Dnes už maloobchodní formáty expandují z dominantních aglomerací do krajských i regionálních měst s 50 až 70 tisíci obyvateli,“ popisuje současný trend Schirl. Mezi poslední největší otevřená nákupní střediska v krajích patří Galerie Vaňkovka společnosti ECE, Královo Pole v Brně společnosti Carrefour, Varyada v Karlových Varech společnosti TK Development a přístavba obchodní pasáže s módním zbožím ve středisku Avion Ostrava společnosti InterIkea. Z průzkumu společnosti Jones Lang LaSalle vyplynulo, že trend výstavby v krajích bude pokračovat minimálně po celý příští rok. V plánu jsou přístavby objektů InterIkea v Brně a v Ostravě a výstavba nových nákupních středisek v Pardubicích, v Plzni a v Ostravě. V Praze se už objem maloobchodních prostor vyšplhal na 479 tisíc metrů čtverečních. Dalších 153 tisíc metrů čtverečních developeři staví. Na konec letošního roku plánuje otevření nákupního střediska Centrum Chodov s rozlohou téměř 53 tisíc metrů čtverečních společnost Rodamco. V příštím roce přibudou centra Novo Plaza v Praze 4, Šestka v Praze 6 a další prostory Tesco Letňany.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).