Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje rozšíření trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové v úseku z Pardubic do Stéblové z jedné na dvě koleje. Vlaky mezi krajskými městy budou moci po dokončení celé modernizace jezdit místy rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Projekt navazuje na výstavbu druhé koleje ze Stéblové do Opatovic nad Labem, která byla dokončena vloni na konci července, vlaky se v tomto úseku mohou míjet bez zastavování.
Podle oznámení o vlivu záměru na životní prostředí (EIA) se stavba dotkne zhruba devíti kilometrů tratě. Její součástí bude kompletní rekonstrukce nynější koleje, rekonstrukce železniční stanice Rosice nad Labem a zapojení do železniční stanice Stéblová. Vybudováno bude i nové trakční vedení a napájecí stanice. Stavbaři opraví zastávku Pardubice - Semtín, mostky včetně výstavby nových, propustky a zdi, upraví železniční přejezdy, postaví protihlukové stěny a dva nové podchody.
„Současná kapacita jednokolejné trati je vyčerpána a nevyhovuje požadavkům objednatele dopravy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji,“ stojí v oznámení.
Rozšíření trati bude mít příznivý vliv především na osobní přepravu. Umožní zavést pravidelnou intervalovou dopravu s taktem 30 minut, protijedoucí vlaky se budou na dvojkolejné trati míjet a nebudou muset čekat ve stanicích.
Podle dřívějších odhadů by náklady měly dosáhnout 1,65 miliardy korun. SŽDC plánuje začít stavět v říjnu 2018, stavba by měla být dokončena do konce roku 2020.
Čtěte dále: