Menu Zavřít

T -Mobile a Eurotel mají nejlepší web

4. 10. 2004
Autor: Euro.cz

INTERNETOVÁ PREZENTACEOdborná porota iinternetová veřejnost ocenily u webových stránek především design a obsah. Důležitým aspektem podnikání telekomunikačních firem je marketing. Odborný internetový server Lupa.

INTERNETOVÁ PREZENTACE Odborná porota iinternetová veřejnost ocenily u webových stránek především design a obsah. Důležitým aspektem podnikání telekomunikačních firem je marketing. Odborný internetový server Lupa.cz se proto rozhodl zjistit, jakou roli hraje internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují vlastní internetové prezentaci. Server proto vyhlásil soutěž Telekomunikační web roku 2004 a týdeník Profit se stal mediálním partnerem. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty byly vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice. Odborná porota se zaměřila především na grafické řešení, marketingovou hodnotu, přehlednost a navigaci, přístupnost a obsahovou kvalitu. Hlasování veřejnosti, jehož se zúčastnily stovky surfařů, s přehledem vyhrál web Eurotelu, který v září 2002 připravila společnost Et netera a který odborná porota v soutěži označila za „velmi obsáhlé stránky s nadstandardním množstvím informací a velmi profesionálním designem“. Druhé místo po tuhém boji vybojoval Oskar Mobil (bývalý Český Mobil) s prezentací Oskara následovaný na třetím místě Českým Telecomem. Odborná porota také vyzdvihla na první místo mobilního operátora, tentokrát ovšem T-Mobile. K největším argumentům pro udělení vysokých známek patřil přehledný design, plnohodnotný obsah a dostatečně respektovaná pravidla přístupnosti. Tento web, pod kterým je podepsaný interní programátorský tým firmy, byl spuštěn už v červenci 2002. Moderním trendům tedy dokáže čelit více než dobře. V těsném závěsu pak na druhém místě následuje prezentace Tiscali, o třetí příčku se podělily Český Telecom s GTS. Podle poroty mezi největší a nejčastější chyby soutěžních internetových prezentací patřila nepřehledná navigace, zmatené třídění obsahu, nekonsistentní design nebo malý ohled na technologické možnosti návštěvníků stránek. „Přitom k podobným chybám by vůbec nemuselo docházet, kdyby společnosti své internetové vizitce věnovaly dostatečnou péči. Pro to, aby firma měla funkční web, nemusí nutně objevovat nějaká neznámá, převratná řešení. Stačí respektovat základní doporučení pro psaní webu, znát dobře cílovou skupinu svých zákazníků a přizpůsobit se jejich potřebám,“ domnívá se organizátor soutěže Marek Antoš. TELEKOMUNIKAČNÍ WEB ROKU 2004 - VÝSLEDKY | |Odborná porota |Hlasování veřejnosti**|

 1. místoT-Mobile Eurotel
 2. místoTiscali Český Mobil
 3. místoČeský Telecom a GTS Český Telecom
 4. místoČeský Telecom a GTS T-Mobile  
 5. místoCzech On Line Contactel  
  • Našli jste v článku chybu?