Mobilnímu operátoru T-Mobile klesly za tři čtvrtletí tržby meziročně o zhruba tři procenta na 19,4 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA stoupl o čtyři procenta na 8,3 miliardy korun. Výnosy z mobilních služeb se poprvé po osmi letech zvýšily, a to o procento na 13,7 miliardy korun.
Celkový počet mobilních zákazníků se zvýšil o 0,4 procenta na šest milionů. Z toho množství tarifních zákazníků vzrostlo o 2,5 procenta na 3,6 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka se zvýšil o korunu na 254 korun.
Zákazníci v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Objem přenesených dat se zvýšil o 95 procent na 22 831 terabytů.
„Prvních devět měsíců tohoto roku přineslo nárůst nejen v mobilním segmentu, ale také v oblasti pevných služeb. Navíc jsme dosáhli dvouciferného růstu i v oblasti informačních technologií. Naši zákazníci také velmi příznivě reagovali na nabídku T-Mobile TV, již jsme spustili v květnu tohoto roku,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Konkurenčnímu O2 od ledna do konce září celkové tržby stagnovaly na 27,8 miliardy korun. Celkový počet mobilních zákazníků se zvýšil o 11 tisíc na 4,921 milionu, z toho počet klientů smluvních služeb vzrostl o 2,5 procenta na 3,33 milionu. Vodafone výsledky nesděluje.
T-Mobile na českém trhu působí 20 let. Firma patří do mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Ta zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby i provozní zisk, vedla si tak lépe, než čekali analytici. Hrubý provozní zisk (EBITDA) se zvýšil o 7,2 procenta na 5,54 miliardy eur (149,7 miliardy korun), zatímco tržby skupiny vzrostly o 5,9 procenta na 18,1 miliardy eur (489,1 miliardy korun). Analytici v anketě agentury Reuters u zisku v průměru očekávali 5,49 miliardy eur.