Mobilní operátor T-Mobile loni v Česku zvýšil provozní zisk EBITDA o 5,6 procenta na 11,44 miliardy korun. Tržby vzrostly o 0,7 procenta na 27,23 miliardy korun.
Zatímco počet provolaných minut nebo SMS stagnuje, celkové množství dat přenesených v síti operátora stouplo. Objem dat v mobilní síti se zvýšil o 26 procent na téměř 55 300 TB. Datové přenosy rostly i přesto, že Česko má podle mezinárodních srovnání jedny z nejdražších mobilních dat v Evropě. Přenos dat v pevné síti stoupl o 150 procent na 172 800 TB. K intenzivnímu využívání datových služeb přispělo mimo jiné uvedení služby Pevný internet do zásuvky nebo Magenta 1 tarifů, které umožňují sdílet data ve skupině uživatelů či využívat extra příděl dat.
Počet mobilních zákazníků T-Mobile stoupl o 12 tisíc na 6,19 milionu, z toho čtyři miliony tvořili tarifní zákazníci. Průměrný výnos na klienta mobilních služeb se zvýšil o korunu na 257 korun. Množství přípojek pevného internetu stouplo o 43 procent na 251 tisíc a počet uživatelů televizních služeb se zvýšil o 132 procent na 86 tisíc.
Šéf českého Vodafonu Dvořák: Akvizice UPC nám pomůže na televizní trh
Investice T-Mobilu meziročně stouply o 7,8 procenta na 4,2 miliardy korun. Operátor začal s výstavbou vlastní optické sítě, investoval do zlepšení mobilní infrastruktury a ve spolupráci s ostatními operátory dokončil pilotní pokrytí pražského metra mobilním signálem mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.
„Rok 2018 prokázal, že naše strategie zaměřující se na integrované služby přináší hmatatelné výsledky. Věří nám více zákazníků, kteří využívají stále více druhů našich služeb. To se projevuje v dobrých finančních výsledcích,“ uvedl generální ředitel José Perdomo Lorenzo.
T-Mobile patří do nadnárodní skupiny Deutsche Telekom. V Česku sdílí část mobilní infrastruktury s konkurenčním operátorem O2. Ten loni zvýšil konsolidované tržby o 0,8 procenta na 38 miliard korun. Čistý zisk firmě klesl o 2,5 procenta na 5,45 miliardy korun. Mobilní zákaznická báze se zvýšila meziročně o dvě procenta na 5,04 milionu. Počet smluvních klientů narostl o pět procent na 3,6 milionu. Vodafone výsledky nezveřejnil.
Dále čtěte: