Mobilní operátor T-Mobile zvýšil od ledna do konce září provozní zisk (EBITDA) meziročně o pět procent na 8,53 miliardy korun. Celkové tržby stouply o 0,3 procenta na 20,06 miliardy korun.
Celkový počet zákazníků zůstal na 6,18 milionu, z toho 3,97 milionu tvořili tarifní klienti. Průměrný měsíční výnos na zákazníka se zvýšil o jednu korunu na 256 korun.
Fixní služby včetně připojení xDSL, pevného internetu vzduchem či do zásuvky nyní využívá 227 tisíc zákazníků, včetně 64 tisíc nových zákazníků získaných za posledních 12 měsíců. Televizi od T-Mobile na internetové či satelitní platformě využívá téměř 68 tisíc zákazníků, což je meziroční nárůst o 172 procent a o 10 tisíc víc než v polovině letošního roku.
Šéf českého T-Mobile odchází a říká: Čekejte digitální tsunami
Zatímco počet protelefonovaných minut či SMS stagnoval, nadále významně rostl celkový objem přenesených dat v síti T-Mobile. Ten se zvýšil o 26 procent na 43.300 TB. Průměrná měsíční spotřeba dat u tarifních zákazníků přesáhla 1,2 GB/měsíc, což je o 20 procent více než ve stejném období loňského roku.
„Naše zaměření na integrované služby oceňují nejen stávající zákazníci, ale je atraktivní také pro ty nové. Růst v oblastech fixního internetu a televizních služeb dokazuje, že naše strategie je správná,“ uvedl generální ředitel José Perdomo Lorenzo.
T-Mobile také pokračoval v investicích do výstavby vlastní optické infrastruktury, v srpnu otevřel již desáté datové centrum na území České a Slovenské republiky. Firma patří do mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom a v roce 2016 oslavila 20 let na českém trhu.
Dále čtěte: