Doplňky stravy pro běžce nebo vzpěrače známe všichni. Ale co profesionální hráči počítačových her? Dalo by se říct, že jejich životní styl je v mnohých ohledech protipólem denního rozvrhu vrcholových sportovců. Takzvaní gameři své zdraví často zanedbávají, celé dny a noci tráví v temných místnostech nahrbení před blikající obrazovkou a živí se jen energetickými nápoji a chipsy. Přitom od svých těl žádají totéž co sportovci – dlouhodobé intenzivní soustředění, rychlé reflexy a neustálé posouvání vlastních hranic.
Český herní nadšenec Michal Noga proto v roce 2017 přišel s revolučním nápadem. Vymyslel a zkompletoval doplněk stravy určený speciálně pro hráče. Vedle vitamínů, jež tělu sedícímu u počítače většinou chybí, do tabletek zamíchal i látky podporující paměť, duševní pohodu a koncentraci. Vznikl tak posilující mix, který si chválí i majitelé e-sportových struktur a profesionální hráči. A který si právě vysloužil investici ve výši 1,3 milionu eur (32,5 milionu korun) od Reflex Capital, Presto Ventures a Scale International.
Své podíly na výrobě barevných kapslí se rozhodli navýšit i andělští investoři, konkrétně francouzská pokerová hvězda Bertrand ,ElkY‘ Grospellier a nejpopulárnější poker streamer na platformě Twitch Lex Veldhuis. Mezi další podporovatele patří známý český fanoušek twitchových streamerů a manažer Lukáš ,LastGameBlitz‘ Křítek, podnikatel Radek ,Sterakdary‘ Starý nebo zakladatel startupu Stories Vojtěch Roček.
„Moje zkušenost s Reflexem byla diametrálně odlišná od toho, co jsem doposud zažil ve světě venture kapitálu. S Ondřejem Frycem jsme se domluvili prakticky ihned. Naše vize mu dávala smysl, okamžitě pochopil kontext a byl ochoten zariskovat,“ říká CEO Madmonqu. „S kluky z Presta se známe už dlouho, Přemek nám pomáhal získat zdroje už dřív a Vojta je jedním z našich investorů. Jsme rádi, že je teď máme v týmu jako fond, protože jsou chytří a rychlí,“ dodává.
Země gamingu zaslíbená
Madmonq chce získané prostředky využít k expanzi na západní trhy, ale i k vývoji nových produktů, inovací, k rozšiřování týmu a šíření osvěty o tom, že zdraví je důležitější než hardware. Svoji cestu do Evropy český projekt započal ve Francii, kde žije jedna z největších a nejzajímavějších herních komunit vůbec. Tabletky si tam proto rychle získaly tisíce zákazníků, mezi kterými nechybí ani řada ,celebrit‘ e-sportové scény, s nimiž Nogův tým navázal spolupráci.
Tváří české značky se tak stal například šestadvacetiletý Kamet0, jemuž patří jedna z největších e-sportových struktur v Evropě nazvaná KCorp. Kromě toho se mladý Francouz pyšní více než půlmilionem sledujících na platformě Twitch, kde streamuje své úspěchy ve hrách GTA 5 a League of Legends. Odhaduje se, že si hraním vydělal dohromady stovky tisíc dolarů.
S Nogou navázal spolupráci i Kévin Ghanbarzadeh vystupující pod přezdívkou Shaunz, jenž býval úspěšným profesionálním hráčem a trenérem zmíněné League of Legends. Nyní šéfuje nejperspektivnějšímu TFT týmu ve Francii. Další influencer Madmonqu Jasin ,Nisqy‘ Dinçer se proslavil jako bývalý profesionální hráč Fnatic and Cloud9 a vítěz šampionátu League of Legends LCS NA.
Tělo jako hardware
Český startup zatím nabízí dva produkty – základní žvýkací tablety obsahují kofein, látky podporující zrak a adaptogeny, takže se svým složením podobají přípravkům na podporu učení. Vylepšená verze nazvaná Champion je pak obohacena o další vitamíny. Účinné látky se uvolňují postupně po dobu několika hodin, nicméně nejlepšího výsledku dosáhnou při pravidelném užívání.
Společnost Madmonq prodala od svého založení v roce 2017 tři miliony tablet, které denně užívá na 60 tisíc hráčů z celé Evropy. Obrat firmy loni činil 1,5 milionu eur, což spolu s neotřelým nápadem přilákalo pozornost andělských investorů. Před rokem od nich Noga získal 500 tisíc eur, jež dle slov investorů z Reflex Capital posloužily na vybudování lovebrandu, který si své věrné fanoušky získal jednak tím, že nabízí první produkt svého druhu na světě, a zároveň i nápaditou komunikací.
„Nadchla nás jejich vize, tah na branku a energie zakladatelů a věříme, že s naší pomocí se jim podaří expandovat do celého světa a změnit pohled na zdraví nejen mezi hráčskou komunitou,“ komentuje nynější investici miliardář a šéf fondu Reflex Capital Fryc. Finance zároveň projektu otevřou dveře do investičního kola Series A, kterou Madmonq plánuje v horizontu dvanácti měsíců. Letos chce rovněž dosáhnout pětimilionového obratu. „Ondra nás od počátku směřoval ke globální značce a po podpisu jsme intenzivně řešili synergie a pomoc v oblastech vedení, marketingu a e-commerce,“ pochvaluje si spolupráci Noga.
Trh s výživovými doplňky ve světě loni překročil hodnotu miliardy dolarů, na hráče jakožto potenciální cílovou skupinu ale jejich výrobci zapomínají – navzdory tomu, že e-sport je podle Nogy vyčerpávající aktivitou. Madmonq ale nepomáhá jen jim, hodí se prý každému, kdo musí trávit denně hodiny u počítače.