Menu Zavřít

Tady jsem!

20. 8. 2010
Autor: Euro.cz

Sociální sítě

Experti se shodují: geolokační služby jsou „the next big thing“ – budoucnost internetu. Vaši přátelé díky populárním sociálním sítím poměrně přesně vědí, co právě děláte. Kde jste, ale zatím netušili. To se v příštích měsících radikálně změní. Takzvané location-based services byly zatím specialitou malých společností typu Foursquare, Gowalla či Plancast. Od minulého týdne na trh s geolokací vstoupil i největší společenský webový systém Facebook.
Díky službě Facebook Places nyní mohou uživatelé s pomocí svých chytrých telefonů evidovat místa ve svém okolí, označovat lidi, kteří s nimi místa navštívili, a upozornit tak na zajímavé lokace svou komunitu. „Naše služba umožní uživatelům sdělit kamarádům, kde právě jsou, podívat se, kdo ze známých je v jejich blízkosti a prohlédnout si místa, jež jiní uživatelé rádi a frekventovaně navštěvují,“ vysvětlil minulou středu zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg americkým novinářům. Samozřejmě se služba stane zajímavou „hračičkou“ pro stovky milionů aktivních uživatelů na Facebooku, kteří budou chtít svým rodinám a kamarádům sdělit, kde se nacházejí. Opravdu revoluční ale Facebook Places bude pro marketingové stratégy velkých společností. „Jedná se o velmi zajímavou službu pro marketéry. Když třeba uživatel oznámí, že je někde blízko kavárny Starbucks, společnost mu může rovnou poslat zprávu, že když se u nich staví, dostane slevu na latte macchiato,“ objasnil nové možnosti manažer koncernu Facebook Chris Cox. Na podobné službě již prý pilně pracuje fastfoodový řetězec McDonald’s. První verze Facebook Places bude sice zatím dostupná jen v USA, během několika měsíců se však aplikace zajisté dostane i do České republiky.

  • Našli jste v článku chybu?