Maloobchod Jeden z nejvlivnějších indických byznysmenů Ratan Tata investoval miliony dolarů do čínského výrobce chytrých telefonů Xiaomi, jehož si investoři cení na 45 miliard dolarů.
Obě strany o investici informovaly 26. dubna, ale přesnou částku nezveřejnily, napsal list Times of India.
Ještě než Tata (76) v roce 2012 odstoupil z funkce šéfa představenstva „svého“ holdingu Tata Sons, měl vstup do světa investic rizikového kapitálu připravený. V roce 2009 založil v Bombaji firmu RNT Associates, jejímž prostřednictvím dnes investuje desítky milionů dolarů. Většinu těchto peněz směruje do firem, které se tak či onak věnují elektronickému obchodu, jehož objem má do roku 2020 přesáhnout 100 miliard dolarů.
Loni v březnu investoval Tata do Grameen Capital, firmy, která zařizuje financování společností poskytujících mikropůjčky. Vzápětí vstoupil do One97 Communications, společnosti, která vlastní provozovatele platebního systému Paytm. V srpnu téhož roku vložil přes tři miliony dolarů do vlastníka největšího indického obchodního portálu Snapdeal. O měsíc později získal podíl v bengalúrském online klenotnictví Bluestone.com. V listopadu vstoupil do online obchodu s nábytkem Urban Ladder; v prosinci vložil téměř půl milionu dolarů do poskytovatele levné zdravotnické péče Swasth India.
Letos v únoru pak koupil Girnar Software, jenž vlastní a provozuje online trh s automobily CarDekho.com. Má tak podle Times of India prsty ve všech důležitých oblastech elektronického obchodu v zemi. l