Menu Zavřít

TATÍNKOVY ŠAŠKÁRNY SE VYPLATILY

10. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Sestry Williamsovy útočí sumami za reklamu na mužské hvězdy

Tenisová sezona se teprve pomalu rozbíhá, ale sestry Williamsovy již mají vyděláno. Konec ledna byl pro dvacetiletou Venus a její o rok mladší sestru Serenu nebývale úspěšný. Venus nejprve podepsala pětiletý kontrakt se společností Reebok International v hodnotě 40 milionů dolarů. Větší částku žádná tenistka dosud od bohatých firem nedostala. Jenom několik dní od prvních reklamních spotů na sportovní oblečení obě Američanky rozjely kampaň pro kosmetický koncern Avon. V zákulisí se začíná otevřeně mluvit o další lukrativní smlouvě, která Venus a Sereně zajistí mimo jiné dostatek žvýkaček Wrigley s. Pyšný otec. Venus se zároveň podílí na designu řady oblečení pro firmu Lether Experts, která patří do tenisového koncernu Wilson. Američané ji uvidí spolu se Serenou na tištěných reklamách pro telekomunikační společnost Nortel Networks a výrobce videoher Sega. Venus si tak na reklamách během několika příštích let přijde ročně na dvacet milionů dolarů, Serena asi na šestnáct milionů. Odborníci poukazují na to, že letošní rok může být díky finančním úspěchům sester Williamsových považován za bod zlomu v rozdílných příjmech tenistů a tenistek. Poprvé se totiž objevují na kontech sportovkyň částky dosud spojované pouze s reklamními smlouvami mužských hvězd. Rostoucí čísla kontraktů s tenisovými sestrami experti přisuzují také aktivitě jejich nového agenta, firmě International Management Group (IMG). Marketingový gigant ve světě sportu patří skutečně ke špičce. Je například „zodpovědný za stomilionovou smlouvu profesionálního golfisty Tigera Woodse se společností Nike. Možnosti Sereny a Venus dříve limitovaly neblaze známé vlastnosti jejich otce Richarda. Bývalý neúspěšný podnikatel proslul zejména svým útokem na funkcionáře „ženského tenisového kolotoče WTA Tour. Williams požadoval od WTA Tour miliony dolarů jako přímý podíl na zisku z prodeje marketingových práv. „Díky mým holčičkám je ženský tenis daleko populárnější než dříve, zdůvodňoval svůj postoj. Proti jeho útoku se kromě manažerů WTA ohradily i tenisové hvězdy Martina Hingisová a Anna Kurnikovová, které také patří díky sponzorským smlouvám k finanční elitě tenisového světa. Obzvláště Ruska Kurnikovová svým vzhledem modelky láká reklamní agentury. Nikomu příliš nevadí, že se na rozdíl od svých konkurentek nepohybuje na čele první desítky světového ženského žebříčku. Vykalkulovaná image. Na začátku kariéry svých dcer se ale Williams držel při podepisování kontraktů zpátky. Obával se, aby Venus a Serenu nepotkal stejný osud jako Jennifer Capriatiovou. Bývalé zázračné dítě ještě v teenagerském věku bojovalo kromě svých soupeřek i s drogami a se zákonem. „Pár sponzorů odmítl. Chtěl, abychom zůstaly obyčejné holky, prohlásila o svém otci Venus. Odříkání dolarů se mohlo zdát bláznivým nápadem. Richardu Williamsovi, který vzory všech mladých černých Američanek dovedl k agentuře IMG, se taková strategie skvěle vyplatila. Za poslední rok pod křídly IMG prošly obě tenistky profesionální i osobní změnou, která jim zabezpečuje mnohem větší sumy, než jaké by je čekaly na začátku kariéry. Venus získala dva grandslamové tituly, Serena jeden. Jejich největším úspěchem byl loňský zisk tří zlatých medailí na olympijských hrách v Sydney. Avon například v minulosti využíval sportovní hvězdy ke krátkodobým kampaním. Se sestrami Williamsovými však poprvé uzavřel tříletý kontrakt. Marketingové experty neláká jenom jejich příběh o klasickém americkém snu. Více než chudého původu si u Avonu prý cení „vzájemného vztahu obou sester jako dvou dospělých žen . Tatínkovy šaškárny, provokativní oblečení na kurtech a skutečnost, že sestry drží neustále při sobě, dohromady přitahují stále více pozornosti. Větší publikum znamená i tučnější sponzorské smlouvy. Černé hráčky bílého sportu profitují ze své promyšleně vybudované image.

  • Našli jste v článku chybu?