Menu Zavřít

Taxify se stahuje z krajských měst, zůstává pouze v Praze

17. 12. 2018
Autor: Taxify

Přepravní společnost Taxify dnes ukončila provoz ve čtyřech krajských městech a nadále bude působit pouze v Praze. Do ostatních měst České republiky se společnost případně vrátí až po legislativních změnách. Estonská firma rozšířila svůj provoz do Ostravy, Olomouce, Plzně a Českých Budějovic letos v červenci.

Působení Taxify v krajských městech zakazuje od října předběžné opatření soudu, vozy firmy však ve městech nadále jezdily. Na začátku prosince navíc soud zatím nepravomocně zakázal službu bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Taxify s rozhodnutím nesouhlasí a plánuje se odvolat. V Praze tak zatím bude působit i nadále.

Firma zvažovala ukončení činnosti v krajských městech od minulého týdne. Podle šéfa Taxify Romana Sysla dostávala firma v těchto městech často pokuty od úřadů a taxikáři zastrašovali a fyzicky napadali její řidiče. Na Taxify navíc byla v minulých týdnech uvalena exekuce za více než půl milionu korun kvůli porušování předběžného opatření. Firma se hájí tím, že je zodpovědná pouze za vývoj aplikace a není tak poskytovatelem nebo zprostředkovatelem přepravních služeb.

„Naše služby budou nadále dostupné pouze v Praze, kde chceme i nadále investovat do dalšího rozvoje. V nejbližších měsících se zaměříme na další zlepšování servisu právě zde,“ dodal Sysel.


Přečtěte si rozhovor se spoluzakladatelem Liftago:

Ondřej Krátký: Pojďme sdílet taxík

Ondřej Krátký je spoluzakladatelem aplikace Liftago. Ač funguje přes mobilní telefon podobně jako Uber, lidé si přes ní objednají jen licencované taxíky.


Společnost se zároveň upíná k chystaným legislativním změnám, které by mohly upravit provoz taxislužeb v Česku. Firma doufá ve změnu, která by umožnila další působení služby v Česku. Ministerstvo dopravy v současnosti připravuje novelu zákona o silniční dopravě, ve které mimo jiné navrhlo zrušení povinnosti taxikářů mít ve výbavě taxametr nebo střešní svítilnu, povinné by nemusely být už ani zkoušky z místopisu, které některá města vyžadují. Návrh novely ovšem vyvolal protesty části taxikářů.

Změnu zákona očekává i konkurenční Liftago, které v minulosti podalo kvůli provozu v krajských městech na Taxify žalobu. „Nicméně do té doby je třeba respektovat zákony, které platí teď, tedy mimo jiné s prověřenými řidiči a vozy,“ uvedl šéf Liftaga Ondřej Krátký s tím, že Taxify by mělo dodržovat zákon i v Praze a nečekat až na zákaz od soudu.

Odchod Taxify z krajských měst taxikáři uvítali. „Jsme rádi, že veřejná správa chrání podnikatele v dopravním sektoru. Zákony, i když se někomu nelíbí, by se měly dodržovat,“ uvedla mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolína Venclová.

Taxify začala v Česku působit v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů.

MM25_AI

Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber začal na podzim přijímat nové řidiče pouze s platnou taxikářskou licencí.

Dále čtěte:

Airbnb na kolech chce navždy změnit přístup k vlastnictví aut. Okouzlil i Daimler

Komentář: Uber jako predátor

Retro v mobilu. Škodovka Margaret vozila zákazníky Liftaga zadarmo

  • Našli jste v článku chybu?