PRAHA (zao) - Poradenská společnost Finapp Group dokončila implementaci business intelligence softwaru pro fotbalový klub AC Sparta Praha. Klub se rozhodl využít softwarovou platformu pro řízení firem, která poskytuje funkce nad běžný rámec standardního ekonomického informačního systému. „Prvoligové kluby jsou dnes naprosto stejné jako běžné komerční firmy. Prodávají reklamu a nakupují hráče, kteří jsou vlastně nositeli hodnot. V ničem se tedy neliší od například prodejců automobilů nebo supermarketu. Řízení cash-flow nebo modelování rozpočtů je pro ně již standardní součást byznysu,“ říká šéf obchodního oddělení Finappu Jiří Vlček.
Pro klub je přínosná hlavně možnost vytvářet finanční analýzy, které přinášejí šanci objevit silné a slabé stránky konkrétního obchodního partnera společnosti nebo vyhledat perspektivní zákazníky a dodavatele. V Česku jde o první aplikaci softwaru s takzvanou fuzzy logikou, která dokáže vyhodnotit minulé zvyky partnera a předpovědět, jak se bude chovat v budoucnu, například kdy a v jaké měně zaplatí odebrané služby nebo kdy je vhodné jej oslovit s novou nabídkou. Fuzzy logika bude v následujících letech hrát velmi významnou roli v celém spektru informačních systémů a Česká republika má výhodu jednoho z prvních států, kde se tato technologie používá.