NABÍDKA ZBOŽÍ PO TELEFONU Zhruba 45 procent Čechů považuje telemarketing za nepříjemný. Tento způsob nabízení zboží naopak vítá šest procent lidí. Zbývající část sice telemarketing nijak nepreferuje, ale nevadí jim.
NABÍDKA ZBOŽÍ PO TELEFONU Zhruba 45 procent Čechů považuje telemarketing za nepříjemný. Tento způsob nabízení zboží naopak vítá šest procent lidí. Zbývající část sice telemarketing nijak nepreferuje, ale nevadí jim.
Zkušenost s telemarketingem, tedy prodejem zboží po telefonu, měla za uplynulý rok téměř polovina obyvatel České republiky (48 procent). Desetině lidí (11 procentům) se stalo mnohokrát, že někdo zavolal a nabízel jim zboží, služby nebo členství v klubech, více než třetině (37 procent) se to stalo „párkrát“. Žádnou zkušenost s telemarketingem během posledních dvanácti měsíců naopak nemá 50 procent občanů, zbývající dvě procenta lidí nevědí nebo si nedokáží vzpomenout.
Vyplynulo to z průzkumu společnosti Factum Invenio na reprezentativním vzorku 1038 obyvatel.
Tento způsob nabízení zboží výslovně vítá pouze velmi malý podíl občanů (6 procent). Zbývající část populace je rozdělena na ty, kteří nabízení zboží po telefonu sice nevítají, ale nevadí jim (48 procent), a na ty, kterým je to nepříjemné (45 procent).
Způsob nabízení zboží a služeb po telefonu je častěji nepříjemný mužům (52 procentům, zatímco u že je to jen 39 procent), lidem ve věku od 30 do 44 let (jako nepříjemný ho uvedlo 53 procent) a mírně častěji i vysokoškolákům (51 procent).
To, že je nabízení služeb a zboží prostřednictvím telefonu zajímá a že jsou rádi, když jim takto něco nabízejí, výrazně častěji uvádějí lidé žijící ve velkých městech nad 100 tisíc obyvatel, mírně častěji též lidé ve věku 45 až 59 let.
**POSTOJE K TELEMARKETINGU
Zajímá mě to a jsem rád, že mi takto něco nabízejí 6 %
Nevadí mi to, ale nijak zvlášť to nevítám 48 %
Je mi to nepříjemné 45 %
Nevím/Neodpověděl 1 %
Pramen: Factum Invenio