Menu Zavřít

TELEVIZE OŽELELY DALŠÍHO SPASITELE

8. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Komentář

SCHŮZKA MINISTRA zahraničí Jana Kavana se šéfem Novy Vladimírem Železným a americkými investory pražské televize TV 3 v New Yorku je zahalena tajemstvím. Do popředí zájmu médií se ovšem dostal muž, kolem kterého se začaly rodit mýty – přední manažer americké pojišťovny Prudential Bernard Winograd.

Hned se nabízí úvaha: tiskový magnát Ronald Lauder je pryč, přichází čas Bernarda Winograda, investora s velkou finanční silou v zádech. Kdo jiný by mohl do českých soukromých televizí konečně napumpovat peníze? Proč by se s ním Vladimír Železný scházel, kdyby toho nebyl schopen? Winogradovu „velikost dále potvrzuje Jan Kavan, když tvrdí, že chtěl pouze zabránit možnému sporu mezi americkým podnikatelem a českým státem.

České televize shání kapitál, kde mohou. Nova sice vydělává, ale nad Vladimírem Železným stále visí Damoklův meč splácení závazků. Soudy obstavují jeho majetek. Především se však blíží éra digitální televize. Jenom přijímače digitálního signálu přijdou na desítky miliard korun. Zkušenosti jiných zemí ukazují, že sami diváci tyto výdaje platit nechtějí a v děravých veřejných rozpočtech se sotva něco najde.

Úkolem ředitele Primy Martina Dvořáka je dát do pořádku hospodaření této televize a přivést ji poprvé v historii do černých čísel. Další otázkou je, jak to vypadá s úvěrovým zatížením Novy a Primy. ČSOB zařadila „rizikové úvěry firmám kolem obou televizí do takzvané šedé zóny. Jde o aktiva bývalé IPB, která údajně mohou za čas skončit v Konsolidační bance.

Zdálo se, že dosavadní outsider TV 3 je na tom vlastně nejlépe. O investorovi formátu Prudential se ostatním opravdu jen sní. Zájem Vladimíra Železného o tuto americkou pojišťovnu má jasnou logiku.

Jenže se ukazuje, že ani TV 3 nemůže právě jásat. Ředitel této televize Jan Martinek to v rozhovoru pro internetový magazín Svět Namodro řekl bez obalu: „Není tajemstvím, že TV 3 v současné době potřebuje najít strategického partnera… Prudential má samozřejmě jiný předmět podnikání, a tím je životní pojištění. Zkušenost s televizním byznysem je pochopitelně limitována předmětem podnikání Prudential. To bezpochyby nemusí být jediný důvod, proč Prudential nehodlá právě zaplavit českou televizi zlaťáky. V případě TV 3 hraje roli nedostatek přidělených frekvencí.

bitcoin školení listopad 24

Tak se hledá dál. Kolem českého televizního rybníka už z mediálních magnátů kroužil kdekdo. Rupert Murdoch, skupina RTL, Vivendi, snad i Silvio Berlusconi. Zatím jim to v Česku moc nevonělo. Kdo čte třeba pouze novinové zprávy o televizním trhu, bude se tomu sotva divit. Kavanovy schůzky to nezachrání.

  • Našli jste v článku chybu?