Soukromá zpravodajská televizní stanice Z1 skončila loni ve ztrátě stovek milionů korun. První rok činnosti televize patřící skupině J&T byl poznamenán investicemi do technologií i krizí.
Autor: Martin Siebert
Z1 odstartovala před rokem, ztrátové hospodaření se tedy týká prvních sedmi měsíců vysílání. Kromě nutných počátečních investic navíc začínala krátce před vypuknutím globální krize, kdy poklesly příjmy z reklamy. Snížila proto tehdy náklady na třetinu a propouštěla. Mezitím se trh údajně stabilizoval a situace se zlepšuje. Z reklamy teď Z1 dokáže podle generálního ředitele Martina Mrnky sehnat zhruba pětinu svých celkových nákladů.
Finančníci z J&T přistupují ke své televizi jako k nástroji nepřímého vlivu. Podle partnera skupiny Patrika Tkáče se proto televizi vyplatí dotovat dvaceti až třiceti miliony korun ročně. „Koncem roku to zhodnotíme a rozhodneme se, zda do televize pustíme dalších 200 milionů. Měřítkem určitě bude, jestli se najdou inzerenti. Když se to nepovede tak Z1 zavřeme,“ uzavřel Tkáč.