Menu Zavřít

Téměř bez mráčků

14. 7. 2005
Autor: Euro.cz

Prodeje vozů v Česku

PRAHA (tpk) - Český trh konečně ožil a stojí to za to. Během první poloviny roku se v tuzemsku prodalo celkem 84 404 osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená oproti stejnému období loni nárůst o 8,4 procenta. Jedinou hrozbu pro trh tak představují ojeté osobní automobily. Pouze v lednu a v březnu se jich totiž prodalo méně než nových.
Byly to převážně lehké užitkové vozy, které se od ledna zasazovaly, aby se český trh nepropadal pod úroveň loňska. S koncem června se rostoucí tendence definitivně potvrdila i mezi osobními, které tak za prvních šest měsíců zaznamenaly meziroční vzestup registrací o 3,6 procenta. Lehké užitkové automobily (LUV) se prodávaly zhruba stejným tempem jako dosud a nárůst oproti stejnému období loni činil 32,3 procenta.
Ještě pozitivnější zprávou pro tuzemské prodejce je, že kromě malých vozů zaznamenaly všechny segmenty slušné přírůstky, leckdy až dramatické. Češi se opět za automobily nebojí utrácet, což dokazuje více než dvojnásobný nárůst registrací ve třídě luxusních vozů. Nadmíru dobře si vedly i terénní automobily, jejichž ceny začínají kolem 700 tisíc korun, a které jsou navíc spolu s velkoprostorovými vozy masivně podporovány prodeji v kategorii LUV.
Mezi značkami největší skok oproti prvním šesti měsícům minulého roku absolvoval Renault, kterému navíc dělá radost Dacia Logan, lídr segmentu nižší střední třídy. O několik stovek vozů šly nahoru prodeje rovněž u Hyundai, Volkswagenu či Opelu. Ten ovšem přes mohutnou marketingovou podporu (EURO 13/2005) dokázal prodeje svých osobních automobilů meziročně zvýšit pouze o sto exemplářů a jeho sesterská značka Chevrolet se dokonce mírně propadla. Větší rozčarování však musí panovat u Fordu, který přes nasazení nového Focusu za loňskými výsledky zaostal, a podobně je na tom z první desítky Fiat Peugeot.

Oživená hitparáda
značka prodeje 1-6/2005 (OA+LUV) prodeje 1-6/2004 (OA+LUV)
1. Škoda 32 986 (30 200+2786) 30 577 (30 269+308)
2. Renault 5869 (4550+1319) 4615 (3382+1233)
3. Volkswagen 5794 (3521+2273) 5269 (3315+1954)
4. Ford 5261 (3022+2239) 5540 (3463+2077)
5. Peugeot 4413 (3093+1320) 4928 (3532+1396)
6. Hyundai 3705 (3207+498) 2848 (2488+360)
7. Citroën 3065 (2045+1020) 3059 (2016+1043)
8. Opel 2928 (2171+757) 2684 (2071+613)
9. Toyota 2413 (2015+398) 2430 (2117+313)
10. Fiat 2010 (1392+618) 2223 (1637+586)
Pramen: Svaz dovozců automobilů, týdeník EURO

bitcoin školení listopad 24

Škodě sekunduje Renault
třídy 1-6/2005 1-6/2004 meziroční změna letošní premiant (podíl v segmentu)
Mini 2164 1806 +19,8 % Fiat Panda (26,57 %)
Malé 33 181 33 424 -0,7 % Škoda Fabia (58,74 %)
Nižší střední 10 657 8739 +21,9 Dacia Logan (13,08 %)
Střední 12 821 10 860 +18,1 % Škoda Octavia (71,84 %)
Vyšší střední 2124 1837 +15,6 % Škoda Superb (58,95 %)
Luxusní 223 103 +116,5 % Mercedes-Benz CLS (36,32 %)
Terénní 1281 814 +57,4 % Hyundai Tuscon (13,82 %)
Sportovní 466 418 +11,5 % Alfa Romeo 147 GTA (15,88 %)
MPV 2967 2918 +1,7 % Renault Scénic (7,48 %)
Pramen: Svaz dovozců automobilů, týdeník EURO

  • Našli jste v článku chybu?