PRAHA (flp) - Reklamní investice do tuzemských médií letos vzrostou, dynamika jejich vzestupu však zřejmě zůstane za očekáváním. Zatímco ještě na počátku roku počítala mediální agentura Arbomedia s téměř čtyřprocentním růstem reklamních výdajů, nyní musela svoje odhady o procento korigovat.
Firma očekává, že reklamní investice do médií v tomto roce přesáhnou o zhruba dvě stě milionů šestnáct miliard korun. Společnost OMD je ve svých odhadech optimističtější, když očekává, že částka, kterou firmy za mediální propagaci vynaloží, prolomí hranici sedmnácti miliard.
Experti tvrdí, že se na přibrzdění reklamních aktivit podepsala světová recese. „Zpomalení světových mediálních trhů v předchozím roce mělo vliv i na reklamní investice v České republice,“ domnívá se Jan Poláček z firmy Zenithoptimedia.
Štěpán Wolde z agentury Arbomedia dodává, že se na horších výsledcích odrazila i nižší sledovanost televize. Diváky, jak soudí analytik, od obrazovek odlákalo především teplé počasí.
Zpomalené mediální bohatnutí
(Odhady Arbomedia v milionech korun)
2003 2004
TISK 5 840 5 920
TV 7 640 8 000
RADIO 1 115 1 140
VENKOVNÍ
REKLAMA 1 125 1 120
INTERNET 235 285
OSTATNÍ 235 220
Celkem 16 190 16 685