Menu Zavřít

Teplý útlum

25. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Reklamní investice

PRAHA (flp) - Reklamní investice do tuzemských médií letos vzrostou, dynamika jejich vzestupu však zřejmě zůstane za očekáváním. Zatímco ještě na počátku roku počítala mediální agentura Arbomedia s téměř čtyřprocentním růstem reklamních výdajů, nyní musela svoje odhady o procento korigovat. Firma očekává, že reklamní investice do médií v tomto roce přesáhnou o zhruba dvě stě milionů šestnáct miliard korun. Společnost OMD je ve svých odhadech optimističtější, když očekává, že částka, kterou firmy za mediální propagaci vynaloží, prolomí hranici sedmnácti miliard. Experti tvrdí, že se na přibrzdění reklamních aktivit podepsala světová recese. „Zpomalení světových mediálních trhů v předchozím roce mělo vliv i na reklamní investice v České republice,“ domnívá se Jan Poláček z firmy Zenithoptimedia. Štěpán Wolde z agentury Arbomedia dodává, že se na horších výsledcích odrazila i nižší sledovanost televize. Diváky, jak soudí analytik, od obrazovek odlákalo především teplé počasí. Zpomalené mediální bohatnutí (Odhady Arbomedia v milionech korun) 2003 2004 TISK 5 840 5 920 TV 7 640 8 000 RADIO 1 115 1 140 VENKOVNÍ REKLAMA 1 125 1 120 INTERNET 235 285 OSTATNÍ 235 220 Celkem 16 190 16 685

  • Našli jste v článku chybu?