Menu Zavřít

Tesla pro novorozence. Elektromobilita zasáhla i segment kočárků

6. 9. 2019
Autor: Smartie

Elektrické kočárky úplně změní tento segment, předpokládají jeho znalci i výrobci. Například švédská firma Emmaljunga od příštího roku bude prodávat kočárek se dvěma elektromotory. Jeho předností má být vetší bezpečnost dětí. Což je zaklínadlo, na které většina rodičů slyší.

„Elektrické kočárky se mohou stát doplňkem budoucí elektromobility ve městech,“ neskrývá optimismus předseda německé asociace výrobců dětského vybavení BDKH Michael Neumann před konáním největšího veletrhu zboží zaměřeného na děti Kind+Jugend v Kolíně nad Rýnem.

Výrobci elektrických kočárků mají velká očekávání. „Může to přinést revoluci do celého sektoru,“ míní šéfka švédského výrobce kočárků Emmaljunga Christina Perssonová. Od příštího roku bude nabízet bohatší klientele kočárek NXT90e, který je vybaven dvěma elektromotory.

Koupili byste si elektrokočárek?

Zvýšenou bezpečnost dětí má zajistit elektrická brzda, jež zabrání náhodné a nekontrolované jízdě kočárku. Součástí výbavy je také imobilizér proti krádeži. Na výrobě spolupracuje s firmou Bosch. Ovládání kočárku bude možné i přes mobilní aplikaci.

Elektrický pohon má usnadnit tlačení kočárku zejména do kopce nebo v případě velké zátěže, například nákupu. Je vybaven i senzory, jež rozpoznají povrch, po kterém jede. „Model je určen pro rodiče, kteří chtějí více pohodlí a větší bezpečnost,“ vysvětlila Perssonová.

Elektrický kočárek firmy Emmaljunga:

Cena zatím není stanovena, měla by se pohybovat mezi 50 a 65 tisíci korun, což je až pětinásobek ceny běžného kočárku na trhu. „Je to slibný obchodní model. Ostatní výrobci budou následovat a pak ceny klesnou,“ věří úspěchu na trhu Neumann.

Elektrické kočárky začíná nabízet také čínský výrobce Cybex. Elektrický pohon pro stávající kočárky prodává francouzská firma Mobinov.

V rámci inovací se počítá také se senzory do autosedaček, jež využijí zapomnětliví rodiče. Elektronika rozpozná, zda dítě nezůstalo osamocené v automobilu. U autosedaček budou běžné i další funkce. „Brzy bude možné nepřetržité sledování teploty, srdeční frekvence a frekvence dechu,“ zdůraznil Neumann, který pracuje jako obchodní manažer kanadské firmy Dorel Juvenile, jež vyrábí kočárky a autosedačky Maxi-Cosi. Data budou posílána na chytrý telefon.

Jen v Německu se v roce 2018 prodalo 838 tisíc dětských kočárků a 2,5 milionu autosedaček. Bezpečnost dětí je přitom pro většinu rodičů stále důležitějším tématem a tržby v tomto segmentu setrvale rostou.

Dále čtěte:

Revoluční služba sdílené ekonomiky: přes celé Německo autem za jedno euro

Škola na Floridě bude učit děti štěstí. Do „pohody“ se mají zapojit i rodiče

CIF24

Jak cestovat letadlem s dětmi? I mimina musí mít svou letenku

 Dítě v letadle

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).