Menu Zavřít

Těsně vedle dokonalosti

8. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Jakkoli často je slyšet, že první dojem rozhoduje, automobilky to chápou špatně. Ne že by bylo něco špatného na luzných tvarech světlometů, děsivé mřížce chladiče, ladně splývající zádi či opulentním obložení kabiny santalovým dřevem. Nic z toho se však nevyrovná pocitu způsobenému výborně umístěnou sedačkou, do níž řidič zapluje, jako by se v ní narodil.
V BMW 320d je všechno správně. Volant se správnou tloušťkou věnce člověku vklouzne do rukou, pedály leží akorát daleko od sebe a ovladače lze najít poslepu. Jsou prostě tam, kde v jakémkoli jiném bavoráku. A prvotní okouzlení nevyprchá ani po zmáčknutí tlačítka start a následném spuštění motoru.
Dvoulitrový turbodiesel patří mezi to nejlepší, co je v této kategorii na trhu k mání. A to jak minimální hlučností, tak svým výkonem 163 koní. Mezi jeho hlavní přednosti v trojkovém BMW patří schopnost kombinovat účelové ježdění s adrenalinovými injekcemi. Za běžného cestování po dálnicích i napříč městy se spotřeba pohybuje kolem šesti litrů nafty, aniž by se řidič musel extrémně krotit. V případě nutnosti vůz hbitě akceleruje na stovku za 8,3 vteřiny, přičemž zvláště od dvou tisíc otáček posádka pociťuje výrazné zrychlení. Dvojsečnost automobilu podtrhuje převodovka s velmi dobrým odstupňováním: klíčové dva tisíce otáček pro pětku znamenají rychlost 90 kilometrů za hodinu a pro šestku 120, a to je pro bleskové předjíždění ať na okreskách nebo na dálnici ideální.
Zatímco při dlouhém cestování řidič nejvíce ocení, jak hladce se podvozek vypořádává s nerovnostmi, v serpentinách mu přijde vhod jeho vyváženost. Podvozek přesně kopíruje povrch a nejeví sklony k přetáčivosti, až při neopatrných manévrech zasahuje benevolentní systém kontroly trakce. Ovládání je precizní i díky komunikativnímu řízení.
Přesto se najde pár věcí, které soužití s trojkovým bavorákem znesnadní. Jednak je to poměrně malá schránka před spolujezdcem, kam se sotva vejde manuál k vozu a dvě cédéčka. Dále jsou to zadní sedadla, která pro základní verzi nejdou sklápět, takže se nad rámec 460 litrů do kufru nic dalšího nevměstná. Naopak inteligentně je vyřešeno ukládání menších předmětů do zavazadlového prostoru, protože pod jeho stropem je výsuvná polička. Tak jako tak, za devět set tisíc je to nejlepší automobil na trhu zaměřený na řidiče.

BMW 320d
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1995 cm3
Max. výkon 120 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 225 km/h
Průměrná spotřeba 5,7 litru na 100 km
Základní cena 911 200 Kč

Klady
- výkonný motor
- jízdní vlastnosti
- nízká spotřeba

MM25_AI

Zápory
- zadní sedadla nejsou sklopná
- malé přihrádky vpředu

  • Našli jste v článku chybu?