Menu Zavřít

Těsný triumvirát

10. 10. 2003
Autor: Euro.cz

DaimlerChrysler/BMW/Audi

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (tpk) – Pokud jde o luxusní německá auta, na trhu existují jen tři značky: Mercedes-Benz, BMW a Audi. Tito tři rivalové se poměřují pouze mezi sebou a ani zahraniční konkurence je z míry nevyvádí. Poslední výsledky celosvětových prodejů za tři čtvrtletí pořadí nezměnily, avšak mnichovská automobilka se opět lídrovi ze Stuttgartu přiblížila. Audi zveřejňuje pouze roční výsledky v rámci celé skupiny.
Na vzestupu BMW měla největší zásluhu nová pětková řada a po svém pomohly také modely Mini, jejichž prodeje v září meziročně stouply o jedenáct procent na téměř 19 tisíc vozů. Mercedesu v září pomohlo oživení prodejů v Německu, kde značka posílila oproti stejnému období loni o čtyři procenta.
V České republice do pořadí tří automobilek výrazně zasáhlo právě Audi. Údaje Svazu dovozců automobilů ČR uvádějí, že od začátku letošního roku do konce září si vůz BMW koupilo 696 zákazníků, z nichž největší část zvolila některý z modelů řady 3. DaimlerChrysler si meziročně polepšil a prodal 1323 mercedesů (o 201 vozů více než za stejné období loni), ale první místo obsadilo Audi s 1482 prodanými automobily. Největší podíl na tom mělo Audi A6 Allroad, které bylo nejprodávanějším modelem ingolstadtské automobilky. Mezi vrcholnými modely německých u nás kralovalo rovněž Audi se sedanem A8, následovaly mercedesy třídy S a BMW řady sedm. Mercedes-Benz (světové prodeje včetně značky Smart)
počet kusů meziroční porovnání
září 108 900 -1,2 %
leden-září 914 600 -2 %

BMW (světové prodeje včetně značky Mini)
počet kusů meziroční porovnání
září 102 600 +6,3 %
leden-září 815 240 +1,2 %

  • Našli jste v článku chybu?