Testování lokomotiv řady 381 Emil Zátopek pro Deutsche Bahn začne v Německu příští rok, termín jejich uvedení do provozu na tamních tratích zatím není znám.
Plzeňská Škoda Transportation dodá do Německa šest těchto lokomotiv, které budou součástí šesti souprav. Zatím jsou vyrobeny lokomotivy. Hodnota zakázky je 2,6 miliardy korun. První lokomotivy v provedení se střídavým napětím 15/25 kV a maximální rychlostí 200 kilometrů za hodinu společnost nyní testuje na okruhu ve Velimi.
Podle předsedy představenstva Škody Transportation Tomáše Ignačáka jsou německé dráhy jedním z nejnáročnějších zákazníků na světě a zakázkou se tak společnost může řadit po bok největších světových výrobců kolejových vozidel. „Díky této referenci od gigantu Deutsche Bahn se nám otvírají dveře do dalších tendrů,“ uvedl Majer. Podle něj mají o lokomotivy zájem nejen v německy mluvících zemích, ale také ve Skandinávii, Maďarsku, Turecku a dalších zemích.
Rychlost lokomotiv řady 381 dosahuje 200 kilomtrů za hodinu.
Lokomotivy pro německého dopravce jsou v červeném provedení a řídicí stanoviště včetně ovládacích prvků jsou v nich uspořádané podle německých zvyklostí. Lokomotivy jsou součástí šestivozových souprav typu Push-Pull, jejichž ovládání je možné z řídicího vozu nebo z lokomotivy. Nové lokomotivy Škoda loni v květnu dostaly po letech povolení k provozu v Německu od tamního drážního úřadu (EBA). U německého dopravce mají označení BR 102. Zajímavostí je technologie, která umožňuje testování brzd automaticky bez pomoci personálu.