Menu Zavřít

Think Big učí mladé lidi řídit a úspěšně realizovat vlastní projekty

29. 10. 2013
Autor: Euro.cz

Téměř tři dny stráví na semináři v Doksech mladí lidé, kteří v nemalé konkurenci uspěli se svým nápadem a Nadace Telefónica je vybrala do programu Think Big

V rekreačním areálu poblíž Máchova jezera se tak mohou setkat se sto padesáti vrstevníky, kteří mají stejný zájem o komunitní život v Česku jako oni. Tito mladí lidé projdou sérií tréninků a workshopů, seznámí se se svým mentorem ze společnosti Telefónica a domluví se na další spolupráci.

V poslední době na oblibě získávají i motivační setkání se známými a úspěšnými osobnostmi. To jsou semináře programu Think Big.

Tento program je určený pro mladé lidi od 13 do 26 let, kteří díky finanční podpoře Nadace Telefónica mohou zrealizovat svůj nápad. „Pomáháme mladým lidem získat potřebné zkušenosti a sebevědomí při řízení projektů, které následně mohou uplatnit při vstupu na pracovní trh. Zároveň je motivujeme, aby vlastní iniciativou a aktivitou vylepšili prostředí, ve kterém žijí,“ vysvětluje Dana Dvořáková, ředitelka komunikace společnosti Telefónica Czech Republic, čím se Think Big liší od jiných projektů.

* Co program Think Big mladým lidem konkrétně nabízí?

Vybraným projektům nabízíme finanční podporu v rozmezí 10 000 až 70 000 korun, dále podporu mentorů z řad společnosti Telefónica i vzdělávací kurzy a workshopy. Snažíme se mladé lidi motivovat, aby se nevzdávali svých snů a uskutečnili je prostřednictvím svých projektů. I proto jsme letos na vzdělávacích kurzech zavedli inspirativní setkání, která mají velmi pozitivní ohlas. Mladí lidé tak mají možnost potkat se se známými a úspěšnými osobnostmi, jakými jsou například Petr Koukal, mistr České republiky v badmintonu, Šimon Pánek, zakladatel organizace Člověk v tísni, nebo Martin Kovář, čtyřnásobný paralympijský vítěz v plavání. Svůj životní příběh vyprávějí i top manažeři společnosti Telefónica Czech Republic včetně našeho generálního ředitele Luise Malvida. Cílem těchto diskusí je ukázat mladým lidem, že nejdůležitějším předpokladem k dosažení úspěchu je víra v sebe sama, odvaha, vytrvalost, ale i schopnost přijímat porážky. Zapojením do Think Big tak získají zejména cenné zkušenosti a rady, které pak mohou uplatnit při hledání zaměstnání nebo při realizaci vlastních podnikatelských záměrů.

* Přesto míra nezaměstnanosti lidí ve věku 20 až 24 let dosahovala v loňském roce skoro 17 procent. Čím to podle vás je?

Podle mého názoru nedává moc českých firem příležitost čerstvým absolventům a uchazečům bez praxe. I proto si myslím, že zkušenosti nabyté v Think Big mohu být pro mladé lidi dobrým startem. Příkladem je příběh Filipa Kamidry z Ostravy, kterému se dlouhodobě nedařilo najít pracovní uplatnění. Přihlásil se proto do první výzvy programu Think Big a s kamarády postavil bikepark. Město jeho iniciativu a elán ocenilo a nabídlo mu práci – dnes je Filip správcem bikeparku a zároveň mentorem dalších projektů v Think Big.

* Program Think Big funguje už dva roky. Jaký je o něj zájem?

Do programu se od roku 2011 přihlásilo 1902 projektů, z nichž jsme jich vybrali více než 700. Velký zájem je pro nás pozitivní zpětnou vazbou a vypovídá o tom, že mladým není lhostejné, v jakém prostředí žijí. Mnozí skutečně věří, že realizací projektů ve svém okolí mohou přispět ke změnám na globální úrovni. V listopadu budeme otevírat již šestou výzvu.

* Co by mladí chtěli změnit? Co jim nejvíc vadí?

Z průzkumu, který mezi účastníky programu provedla Nadace Telefónica letos na jaře, vyplývá, že mladí považují za nejpalčivější problém sociální nerovnost. Jsou také nespokojeni s ekonomickou situací a životním prostředím. Paradoxně však s nápady v těchto oblastech přichází méně projektů. Sociální nerovnosti se věnuje jen osm procent z nich. Nejvíce projektů, které mladí realizují v rámci programu Think Big, se zaměřuje na volný čas, sport a kulturu.

* Kolik projektů Nadace Telefónica podpořila?

Z necelých dvou tisíc projektů jsme finančně podpořili více než sedm set nápadů částkou zhruba 37 milionů korun. Podporujeme projekty ze všech regionů České republiky. Stále častěji se hlásí mladí lidé z oblasti Jihovýchod, Praha a Severovýchod, naopak nižší počet přihlášek přichází z regionu Jihozápad. Dlouhodobě méně aktivní jsou lidé ve Středočeském kraji – do Think Big přihlašují až o polovinu méně projektů než jejich vrstevníci z většiny ostatních regionů.

* Co vás osobně na programu baví?

Líbí se mi spolupráce s mladými talentovanými a energickými lidmi. Fascinuje mě jejich nadšení, výborné nápady, se kterými přicházejí, i neohroženost, s jakou do projektu vstupují. Oceňuji i možnost zapojení zaměstnanců Telefóniky jako mentorů.

MM25_AI

* Zapojujete se do mentoringu aktivně i vy?

Ano, zapojuji se jako mentor téměř v každé výzvě.

  • Našli jste v článku chybu?