Menu Zavřít

Tip manažera: Dejte zákazníkům vědět, že jste kvalitní

9. 8. 2010
Autor: Euro.cz

Zatímco tradiční certifikáty jako ISO nebo TÜV se zabývají kontrolou procesních nebo technických aspektů poskytovaných služeb nebo produktu, nový certifikační projekt Kvalitní firma má vypovídat v prvé řadě o vzájemném vztahu mezi firmou a zákazníkem. Vznikl totiž jako reakce na poptávku zákazníků po usnadnění výběru firem z předimenzované nabídky.

bitcoin_skoleni

Certifikace firem zaměřená na sledování zákaznických referencí dosud v České republice chyběla. V některých oblastech podnikání přitom mezi firmami a zákazníky panuje poměrně velká nedůvěra. Projekt Kvalitní firma má podpořit pozitivní přístup spotřebitelů k podnikatelům a vytvořit komunitu důvěryhodných firem. Zákazníci jsou vystaveni nabídkám tisíců firem, které však často myslí pouze na zisk. Přesto tu existuje množství firem, pro které je vztah se zákazníky a jejich spokojenost na prvním místě. A právě pro takové firmy by měl být projekt zajímavý.

Do programu se společnosti nebo živnostníci mohou zaregistrovat bezplatně. Proces certifikace řídí APC Asociace pro certifikaci. Ta následně zpracuje průzkum spokojenosti zákazníků registrované firmy. Průzkum pak vyhodnotí a výsledky včetně doporučení firmě předá. Úspěšná firma, která splní kritéria APC, pak může zažádat o certifikát Kvalitní firmy, který kromě značky samotné zahrnuje také pomoc v dalším posilování kvality či marketingovou podporu společnosti. Pouze pozitivní výsledky analýzy však k získání certifikátu nestačí. Firma či živnostník se musí zavázat i k dodržování Kodexu kvality APC. Ten se týká mimo jiné komunikace se zákazníkem, poctivého jednání nebo dodržování dohod.

  • Našli jste v článku chybu?