V dnešní době přehlcené reklamními sděleními čím dál tím více roste potřeba zadavatelů reklamy oslovit svou cílovou skupinu přímo. Reklama, která zasáhne lidi bez rozdílu věku, pohlaví, profese či zájmů, může být sice dobře viditelná a efektní, ale to ještě neznamená, že bude efektivní. Žena v domácnosti patrně neocení informace o ekonomicky výhodných novinkách v oblasti výpočetní a kancelářské techniky.
Ne všichni podnikatelé si tuto na první pohled banální skutečnost uvědomují. Těm, kteří si ji uvědomili, se to však vyplácí. Nekladou důraz na to, aby byli vidět všude, ale jde jim o to, aby byli tam, kde je uvidí ti správní lidé. Dávají přednost spíše menším specializovaným kampaním, které jim umožní zaměřit se na předem stanovenou cílovou skupinu uživatelů.
Pro tyto účely je vhodné zařadit do online kampaně také menší specializované weby. Ty – zejména vzhledem ke své nízké schopnosti generovat zisk – v nabídce klasických mediálních agentur doposud téměř bezvýjimečně chyběly. Současná doba však přináší možnost inzerovat i na těchto webech. Právě na podobné weby se specializují online tržiště s bannerovou reklamou. Jejich prostřednictvím je možné oslovit specifickou skupinu uživatelů, která může být pro daný byznys klíčová. Tím, že zadavatelé reklamy osloví svou cílovou skupinu přímo, mohou zároveň dosáhnout vyšší efektivity své reklamní kampaně.
Až tedy budete stavět online kampaň, měli byste v první řadě myslet na to, kde jsou lidé, které potřebujete oslovit.