HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na test v Profitu č. 21/2006) Velice mne zaujal test vlakového spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Rád bych dodal pár informací a vlastních zkušeností ze Zlína, nejzápadnějšího krajského města v republice.
**HLASY ČTENÁŘŮ
(reakce na test v Profitu č. 21/2006)
Velice mne zaujal test vlakového spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Rád bych dodal pár informací a vlastních zkušeností ze Zlína, nejzápadnějšího krajského města v republice. Podnikatelé (sám mám živnost v oboru informačních technologií) si zde často stěžují na chybějící dálnici jakýmkoliv směrem, ať už do Brna, Olomouce či Prahy, tak do Ostravy nebo na Slovensko. Souhlasím s nimi -náš kraj je, hlavně v zimě, opravdu špatně dostupný.
Při letošní dlouhé zimě jsem ale i já objevil výhody cestování moderními vlaky. A to přesto, že Zlín je co do železniční dopravy skutečně provinčním městem, protože hlavní páteřní trať prochází „jen“ nedalekými Otrokovicemi. Všem ale můžu poradit -nebojte si zajet do Otrokovic. Odtud už jezdí vlaky EuroCity a InterCity do Břeclavi, Vídně a Bratislavy, stejně jako do Olomouce (a Prahy) nebo do Ostravy.
Mým velkým objevem je ranní expres, díky kterému jste bez přestupu za necelé čtyři hodiny v Praze. Tedy za dobu, za kterou se do Prahy (a zvlášť ne do centra) většinou nedostanete ani autem. Jedinou, pro mne dost nepříjemnou nevýhodou je, že odjíždí už deset minut před šestou ranní. Zato jede přímo z centra Zlína (ne až z Otrokovic) a v Praze je už ve tři čtvrtě na deset. Podobným expresem se pak dostanete zpátky - před šestou večer vyjedete, ve Zlíně jste před desátou. To bohužel neplatí pro žádné další vlaky mezi oběma městy, kterým cesta trvá kolem pěti hodin a většinou musíte několikrát přestupovat. Podobné je to u autobusů.