Menu Zavřít

Tipy E8 v banketu

27. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Novinky na českém trhu

Podle reklamních aktivit velkých pivovarů se zdá, že se u nás nic nového udát nemůže. K vidění jsou stále tytéž scénky: vybroušená piva, pivo, co dělá přátele, které patří k hokeji… Namícháno s vyhlášeným konzervatismem českého pivaře, jeden by čekal v oblasti nových produktů nudu. Opak je však pravdou. Zejména letošní rok byl úrodný: kromě nového designu výčepů a sklenic lídra trhu, Plzeňského Prazdroje, se objevilo několik převratných pivních novinek.

Frisco

Pivní střik

Pilsner Urquell, který výstavem všech svých pivovarů přes devět milionů hektolitrů piva za rok kontroluje polovinu domácí produkce, letos doslova překvapil. Kolos, který doposud všechnu výrobu směřoval do segmentu klasického ležáku a výčepního piva a dle litery zákona neměl v nabídce ani jedno speciální pivo (13stupňové a výše), letos přišel s nápojem Frisco. Frisco, které svým „cool“ jménem směřovalo nejprve do barů a nyní i do velko- a maloobchodu, má svým sladovým základem, nižším obsahem alkoholu a svěžími citrusovými chutěmi oslovit mladší generaci. Konzervativní pivař sice ohrne nos, ale mládež si dozajista pochutná. Budou ho pít především ti, kdo si dosud objednávali vinný střik, míchané nápoje jako tonik s becherovkou nebo drahé značkové produkty, jako je Smirnoff Ice či Bacardi Breezer. V zahraničí je frisku nejbližší alkoholický jablečný mošt zvaný cider.

A jak se frisco liší od piva? Předně není pivem, přestože část výrobního postupu je podobná. Základem je jako u většiny alkoholických nápojů ječný slad. Místo chmele se však přidávají kvalitní přírodní aromata. Právě kombinace sladu a ovoce dává frisku příjemnou chuť. Frisco je také určeno jiným spotřebitelům než konzumentům piva.

Plzeňská novinka je osvěžující a příjemnou alternativou k nízkostupňovým světlým výčepním pivům (kdo by v létě pil sice chuťově skvělý, nicméně na alkohol bohatý Primátor 24° Double s deseti procenty alkoholu, že). A vzhledem k téměř neomezenému počtu prodejních kanálů domácího lídra nezní jeho předsevzetí prodat padesát tisíc hektolitrů friska jako velký problém.

OSTO6

bitcoin_skoleni

Otvírák netřeba

Peněženky stejné cílové skupiny jako frisco má dobít novinka Pivovarů Staropramen. Druhé nejsilnější uskupení na trhu, známé nejširší nabídkou piv včetně skvělých pivních speciálů z Belgie, chce zabodovat dvojitě filtrovanou novinkou Osto6. Toto pivo však útočí na chuťové pohárky z druhé strany než frisco. Na etiketě zmiňovaná dvojitá filtrace potlačuje téměř všechny faktory, které pivo činí česky pivním (příznivcům ryze pivních kvalit doporučujeme jiný nápoj z pestré nabídky pivovaru, například pivo Granát).

Důvod k radosti mají ti, kdo pivo odmítají kvůli jeho hořkým chuťovým kvalitám nebo milují mexické pivo Corona. Právě s ním má osto6 mnoho společných rysů: čirou lahev, průhlednou etiketu, twist-off uzávěr. Staropramen k tomu přidává ještě poloviční cenu a alespoň určitou pivní chuť. Schází snad jen ta limeta v hrdle lahve (jinak u corony těžko získáte alespoň nějaký chuťový vjem). Promo piva v klubech zaměřených na klientelu 18-24 let má odpovídající charakter: návštěvníky čeká v rámci akce „Šroubuj osto6!“ spousta hudby, zábavy a soutěží. Název souvisí s unikátním šroubovacím uzávěrem piva Osto6, který je na českém trhu novinkou.

  • Našli jste v článku chybu?