Menu Zavřít

Tlačenice ve střední třídě

7. 8. 2002
Autor: Euro.cz

Prodeje aut

ebf - tip - debata

PRAHA (han) – Letošní léto značně zahustilo konkurenci ve střední třídě. Po novém Opelu Vectra přišla na český trh Mazda 6, od které její tuzemský dovozce, firma Autopalace Group, čeká téměř zázraky. Značce se totiž v prvním pololetí nedařilo, její tuzemské prodeje klesly o padesát procent. Nové auto by mělo nahradit předchozí model 626 a vytrhnout dovozci trn z paty. „V České republice bychom rádi prodali do konce letošního roku šest set aut,“ říká generální ředitel společnosti Autopalace Group Jindřich Nevrla s tím, že firma ještě doprodá tři stovky starých verzí 626.
Jenže Mazda 6 narazí na tvrdé soupeře. Segmentu vévodí Volkswagen Passat. Předpklady uvádějí, že by se ho letos mělo prodat více než 1600 kusů. Očekává se, že druhou příčku obsadí Škoda Superb se zhruba tisícovkou prodaných vozů. Mazda přiznává, že nová „šestka“ nebude mít ani na Ford Mondeo, pro kterého se letos zřejmě rozhodne asi devět stovek zájemců. Jindřich Nevrla ale předpokládá, že model 6 překoná zatím úspěšný Renault Laguna a porazí také výše zmíněnou Vectru. „Mazda 6 začíná psát zcela novou historii značky, je to však pouhý začátek ofenzivy, kterou japonská automobilka plánuje do dalších let,“ míní Nevrla.
Nový model je prvním výsledkem snahy o restrukturalizaci firmy a změnu image, o který se pokoušel bývalý šéf Mazdy Mark Fields a od letošního června v něm pokračuje jeho nástupce Lewis Booth. Celosvětově se totiž Mazdě v devadesátých letech nedařilo – měla neustále ztrátu.
„Tento automobil je pro nás prvním významným krokem k oživení aktivit, a nemůžeme si dovolit žádnou chybu,“ řekl na jarní tiskové konferenci Fields (EURO 23/2002). Šéf Mazdy předpověděl, že společnost bude ročně prodávat 200 tisíc kusů modelu 6 (viz str. 60)

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).