Menu Zavřít

Tlačítko urychlí komunikaci se záchrankou

4. 6. 2007
Autor: Euro.cz

ZABEZPEČENÍ AUT Způsobů, jak přivolat při dopravní nehodě pomoc, přibývá. Zástupci společnosti eCallCzech představili možnost přivolat pomoc tlačítkem na palubní desce automobilu. Podobné zařízení dosud nabízela jako jediná na trhu firma AutoLocator. Od roku 2010 mají výrobci instalovat do všech nových vozů tlačítko, které po nehodě přivolá záchranku.

ZABEZPEČENÍ AUT Způsobů, jak přivolat při dopravní nehodě pomoc, přibývá. Zástupci společnosti eCallCzech představili možnost přivolat pomoc tlačítkem na palubní desce automobilu. Podobné zařízení dosud nabízela jako jediná na trhu firma AutoLocator.

Od roku 2010 mají výrobci instalovat do všech nových vozů tlačítko, které po nehodě přivolá záchranku.

Evropská komise chce, aby zařízení stálo maximálně 150 eur, tedy asi 4200 korun. Termín však není jistý, Komise ho už několikrát změnila. Zařízení, existující na českém trhu, jsou zatím dražší. Firma eCallCzech bude zatím jeho instalaci nabízet od 7500 korun, firma AutoLocator má vlastní verzi zatím pouze jako doplněk klasického zabezpečení automobilu.

ZÁKLAD TVOŘÍ SYSTÉM GPS

Zařízení společnosti eCallCzech kombinuje navigační systém GPS ke zjištění polohy havarovaného automobilu se standardem GSM, který používají například mobilní telefony. Vozidlo bude vybaveno dvěma tlačítky - tísňovým, které bude v případě dopravní nehody komunikovat se záchrannou službou, a asistenčním pro případ poruchy vozidla. Tísňová volání budou zdarma, pomoc asistenční služby je zpoplatněna.

V případě potřeby bude možné zmáčknout příslušné tlačítko a systém odešle například přes satelit informace o přesné poloze vozidla.

SYSTÉM SI POMŮŽE SÁM

MM25_AI

Firma AutoLocator přišla loni na trh s produktem, který pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Celý nápad tkví v instalaci takzvaného nouzového tlačítka do vozu a zároveň skrytého mikrofonu. Jediný stisk tlačítka pak spojí vozidlo během několika sekund s pultem centrální ochrany či jiným přednastaveným číslem (například podnikovým dispečinkem). Tím se aktivuje odposlech vnitřku (nebo i vnějšku) vozidla.

Pokud je vůz vybaven i vnitřním reproduktorem, mohou spolu volaný a řidič přímo hovořit bez použití mobilu. V případě, že volaným je dispečer na pultu centrální ochrany, lze okamžitě určit přesnou polohu vozu na digitální mapě a zorganizovat zásah (zejména tedy přivolat ambulanci nebo policii). Novinkou je vybavení vozidla čidlem, které v případě havárie a například bezvědomí posádky spustí alarm automaticky.

  • Našli jste v článku chybu?