Když nebude ČKD zařazeno do vládního revitalizačního programu, anebo když se vůbec žádný revitalizační program nerozjede, pak naší firmě nezbude nic jiného, než ze spolupráce s ČKD Dopravní systémy vycouvat a smířit se s odpisem pár desítek milionů marek. Zhruba těmito slovy popsal dnešní stav prací na vývoji a výrobě deseti rychlovlaků pro České dráhy Pavel Kafka, generální ředitel Siemens, s. r. o.
ČKD Dopravní systémy, Siemens a Fiat jsou v tomto projektu konsorciálními partnery. Kafka tvrdí, že celý projekt je už dnes o pár let opožděn a že za to nese vinu neutěšená finanční situace ČKD. Proto si tolik slibuje od revitalizačního programu. Připouští zároveň, že když Siemens do konsorcia a s ním do projektu šel, až přespříliš uvěřil slibům českého partnera, který podle Kafky evidentně přecenil své síly. Kafka týdeníku EURO naznačil, že Siemens získal od Miroslava Grégra jakýsi slib, že do konce ledna bude finanční situace ČKD vyřešena, a usuzuje z toho, že stát je připraven holdingu pomoci. Ale i v tom případě by se stejně typ spolupráce v rámci konsorcia zřejmě přeměnil. Podle Pavla Kafky by možné řešení skluzu projektu mohlo spočívat v tom, že by všichni tři členové dosavadního konsorcia založili společný podnik a ten by projekt realizoval. Přitom řízením by byli pověřeni manažeři, které by si dosadil Siemens, což by podle Kafky mohlo projekt posunout kupředu.
Mluvčí ČKD podle Hospodářských novin prohlásil, že vedení koncernu Siemens o spolupráci s ČKD zájem neztratilo. Generální ředitel Siemens, s. r. o., Pavel Kafka sice v rozhovoru pro týdeník EURO hrozby formuloval velice opatrně, nicméně jednoznačně potvrdil, že mnichovská centrála koncernu už moc trpělivosti nemá a je zřejmě ochotna čekat na postoj vlády tak do konce ledna. Pak by asi Siemens už neváhal. Kdyby byl Siemens donucen svou hrozbu uskutečnit, mělo by to značný mezinárodní dopad: byla by ohrožena důvěryhodnost České republiky, protože ta se zavázala k zprovoznění železničního rychlovlakového koridoru.