Menu Zavřít

To nejlepší od Suzuki: Grand Vitara

25. 8. 2003
Autor: Euro.cz

Suzuki uvedla na trh zvětšenou a zdokonalenou verzi svého úspěšného offroadového modelu. Na rozdíl od pseudoterénních aut jiných značek umí Grand Vitara zabojovat mimo silnici velmi dobře a k tomu i dobře vypadá.

Velmi dobrá prostupnost v terénu a uhlazený design. Velká Vitara může kamkoliv

Suzuki uvedla na trh zvětšenou a zdokonalenou verzi svého úspěšného offroadového modelu. Na rozdíl od pseudoterénních aut jiných značek umí Grand Vitara zabojovat mimo silnici velmi dobře a k tomu i dobře vypadá.

Splývavé vnější linie, ze kterých vystupují přední reflektory a boční plastové pruhy, dělají z Grand Vitary na pohled pěkný vůz. Z celistvého laku vystupují jen matově černé kliky a střešní lyžiny. Že jde o plnokrevný off road se tak i díky luxusním pětipaprskovým litým diskům kol projeví vlastně pořádně až v terénu. Interiér se nese v duchu prostoru, bezpečí a skvělého výhledu. Bytelný volant se silným věncem je právě tak ergonomický, jako pohodlně umístěná řadicí páka. Ani kvůli ovládání radia na středovém panelu není třeba se vyklánět z pevného sedadla. Přístrojová deska nese jen čtyři přístroje a nejdůležitější průsvitkové kontrolky. Motor, výrazem sveřepý šestnáctiventilový diesel 2.0, není sice žádným silným zápasníkem v nejnižších otáčkách a dává to najevo především hlučnějším chodem, zato výše už bez rozpaků nabídne svůj poctivý točivý moment. Řidič se rychle naučí vyjít mu vstříc včasnějším řazením. Spotřebou příjemně překvapí, když dodrží předepsaný průměr. Na dálnici z něj žádný rychlík není, stopadesátka je tak akorát. Mimo silnici je třeba ocenit jednoduché a za jízdy zařaditelné přiřazení náhonu přední nápravy - běžně se jezdí se zadním náhonem.

Jak na DPH

Montáží konstrukčně jednoduché přepážky za druhou řadu sedadel se z běžného terénního vozu stane montážní užitkové vozidlo a jako takové je možné ho koupit s odpočtem daně. Cena homologované mříže, která nijak moc neruší interiér prostorného vozu, se pohybuje kolem 24 tisíc korun a je snadno přestavitelná při sklopení opěradel zadních sedadel.

Na co to auto je?

Suzuki Grand Vitara je plnohodnotným off roadem, který se velmi dobře chová a vypadá i na silnici. Je proto vhodná do firmy, která často své lidi vysílá do náročného terénu. V tomto ohledu pro koupi hodně mluví příznivý poměr užitnost/cena. Uplatnění najde Vitara i jako rodinné vozidlo pro dobře situovanou rodinu s domem na venkově.

To je ale opravdu auto do terénu, tvrdí Petr Labský, majitel biofarmy

* Co potřebujete víc, off road, nebo silniční auto?

Správně bych měl jezdit koňským povozem, ale v dnešním provozu bych to těm koním neudělal. Potřebuji obojí. Zvlášť v zimě. Bez teréňáku bych se domů s chlebem a mlíkem ani nedostal.

* A Suzuki vaše požadavky splňuje?

Dobře se chová v terénu, tře ba na pastvinu jsem dojel vždy. V zimě je neocenitelné. No a navíc se nemusím s tímhle autem bát přijet před divadlo.

Technické parametry a cena

Suzuki Grand Vitara 2.0 HDi 16V

Obsah motoru 1997 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 80 kW

Točivý moment 250 Nm

Maximální rychlost 160 km/h

Zrychlení z 0 na 100 12,3 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 9,4 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,0 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,3 l/100 km

Provozní hmotnost 1505 kg

Délka 4195 mm

Šířka 1780 mm

Výška 1740 mm

Zavazadlový prostor 355/1405 dm3

Objem nádrže 66 l

Cena 759 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Příznivá cena

+ Tuhý rám

+ Znamenitá prostupnost terénem

+ Vnitřní prostornost

+ Technická životnost

- ZÁPORY

- Méně agilní diesel

- Vyšší spotřeba ve vysokých rychlostech

- Vyšší jízdní hlučnost

- Drahé náhradní díly

bitcoin_skoleni

- Choulostivé disky kol

Zvláštní pozornost zaslouží: výhled z vozu díky mimořádnému prosklení

  • Našli jste v článku chybu?