Na telekomunikačních službách nemohou firmy příliš šetřit ani v krizi. „Ne každý si může dovolit šetřit tak, že méně volá. Proto nabízíme nové tarify, kde zákazník neutrácí za jednotlivé minuty volání,“ říká marketingový ředitel O2 Tobias Keller.
Autor: Vojtěch Vlk
V čem se liší požadavky drobných podnikatelů a živnostníků na mobilní volání od velkých firem?
Z našich průzkumů vyplývá, že drobní podnikatelé a malé firmy preferují co nejjednodušší a nejpřehlednější nabídku mobilních hlasových tarifů s jasným rozlišením jednotlivých výhod a cen. Velká firma vyžaduje individuální nabídku a její zástupce o ní zpravidla jedná dlouhé týdny s našimi obchodními zástupci.
V jaké výši se pohybují průměrné měsíční výdaje živnostníků a podnikatelů za mobilní služby, lze-li to zobecnit? Jak ovlivnila výdaje ekonomická recese? Podnikatelé musejí komunikovat v každé ekonomické situaci. Nebudou-li komunikovat, utečou jim obchody. Toto chování se odrazilo i v tom, že v segmentu drobných podnikatelů k žádnému výraznějšímu poklesu volání nedošlo. Nicméně jsme si dobře vědomi přání podnikatelů, a to jak těch, kteří jsou našimi zákazníky, tak těch konkurenčních, získávat od svých operátorů každoročně větší hodnotu. Věříme, že naše nové portfolio tarifů O2 Podnikání jim nabízí vysokou hodnotu šitou na míru jejich specifickým podnikatelským potřebám. Zaznamenali jste za poslední rok či dva zvýšený zájem živnostníků o úspory za telekomunikační služby – volají méně, hledají výhodnější tarify?
Pro malé firmy je komunikace jedním z pilířů úspěšného podnikání, současně se však někteří snaží optimalizovat používání tak, aby snížili své telekomunikační náklady. Ne každý si však může dovolit šetřit tím, že méně volá. Proto také nabízíme tarify, které tomuto trendu odpovídají – zákazník neutrácí za jednotlivé minuty volání, ale využívá neomezených možností tarifu.
Které tarify či nabídky volání od O2 využívali živnostníci doposud nejčastěji a kolik ušetří, pokud z nich přejdou na nové tarify O2 Podnikání?
Víme, že každý podnikatel a malá firma má jiné potřeby a požadavky založené na typu podnikání. To se odráží i na velmi širokém rozpětí používaných tarifů – od minutových, přes tarify Simple až po všechny varianty O2 NEON, aktuálně nejvíce využívané tarify. Nová nabídka tarifů O2 Podnikání s volným voláním na více než 7 milionů čísel ve špičce, v Česku jedinečná, může pomoci mnoha zákazníkům z řad podnikatelů a malých firem ušetřit až 25 procent nákladů ze svého účtu za volání a zároveň volat mnohem více v době, kdy to nejvíce potřebují.
Jaký očekáváte zájem o tarify O2 Podnikání a která z variant tarifů osloví nejvíce?
Značný zájem očekáváme od podnikatelů a živnostníků, kteří volají nejvíce v pracovní dny od 9 do 17 hodin. Myslíme si, že největší zájem bude o tarif O2 Podnikání M za 750 korun s DPH a O2 Podnikání L za 1200 korun s DPH. Oba dva zahrnují neomezené volání v pracovní dny od 9 do 17 hodin na mobilní čísla O2 a všechny pevné linky v ČR, to jest dohromady více než 7 milionů čísel, a 150 nebo 300 volných minut na ostatní volání každý měsíc.
Můžete blíže specifikovat, jak vypadají zjednodušené tarify pro podnikatele, kteří nemají zájem zavázat se ve smlouvě na dva roky?
Máme velkou škálu tarifů pro podnikatele, kteří se nechtějí vázat smlouvou: O2 Zero s velice jednoduchou strukturou
tarifu a Basic verze tarifů O2 Podnikání/O2 NEON, s nimiž v rámci paušálu zákazník získá volné minuty a neomezené volání na jedno vybrané telefonní číslo.