Menu Zavřít

Ťok: Tendr na provozovatele mýtného bude do konce roku

18. 3. 2015
Autor: čtk

Šance, že stát včas vybere provozovatele mýta, je podle ministra dopravy Dana Ťoka „nenulová“. Nejspíš ale není ani padesátiprocentní.

E15: Jak to teď vypadá s výběrem provozovatele mýta?

Chceme, aby proběhla soutěž na technologicky neutrální mýto, které bude zavedeno po skončení kontraktu s Kapschem. Abychom to mohli udělat, musíme dohodnout spolupráci s Kapschem na soutěži. A proto jednáme o technických podmínkách. Chceme, aby nám Kapsch poskytl součinnost a umožnil vstup do systému, aby si ho mohli prohlédnout všichni soutěžící. Nový provozovatel může a nemusí využít mýtnou infrastrukturu v majetku státu. Na to, aby se mohl rozhodnout, tak musí mít přístup do systému.

E15: Už jsou nějaké výsledky jednání s Kapschem?

Měli jsme zatím jednu ryze informativní schůzku. Čekám na nabídku od firmy Kapsch, popřípadě vyvoláme další jednání.

E15: Kdy ta soutěž začne?

Věřím, že ve druhé polovině roku.

E15: Nový provozovatel by měl zahájit činnost od ledna 2017. Je to stále reálné?

Je to reálné, nicméně chceme být připraveni na všechny varianty, protože hrozí, že by se mýto po roce 2016 nemuselo dosoutěžit. Chceme mít pojistku, že stát stále bude moci vybírat mýto.

E15: A ta pojistka zní?

Chtěli bychom mít opci, že pokud budeme potřebovat, Kapsch bude nadále provozovat stávající systém. Samozřejmě za jiných podmínek. A tuhle pojistku bychom chtěli mít od nuly do 24 měsíců.

E15: Z jakých důvodů by vám měl Kapsch vycházet vstříc?

Prvním důvodem je, že systém je náš. Zadruhé Kapsch deklaruje, že je seriózní firmou, a my očekáváme, že se seriózně chovat bude. Aby nevyvstaly spekulace, že soutěž byla ušita na míru Kapschi. Chceme, aby zvítězil nejlepší dodavatel.

E15: Proč nepožadujete mikrovlnnou technologii, kterou už stát má a funguje?

Je to proto, že deset let je dlouhá doba a technika jde mílovými kroky kupředu. My dnes nevíme, jestli provozování stávajícího systému bude levnější než nastavení systému nového. Chceme tuhle skutečnost zjistit a nejlépe je to možné v otevřené soutěži.

E15: Bude nákladovost provozu hlavním kritériem soutěže?

Bude to kombinace pořizovací ceny a nákladů na provoz mýta. Nákladovost bude určitě kritériem.

E15: Tipnete si, na kolik procent se vše stihne včas?

Vy po mě chcete, abych dělal bookmakera. Ta šance tady je, je nenulová, ale dnes odhadovat, jestli to je dvacet, padesát nebo pět procent, se neodvažuji. Stále to možné je.

E15: Je to tedy pod padesát procent?

Možná je to pod padesát procent.


Čtěte také:

Klíč k mýtu má Kapsch. Stát může jen prosit

Kapsch: Palubní jednotky mohou do konce týdne dojít

WT100

Ťok bude od Kapsche požadovat slevu za delší smlouvu na výběr mýta

Ministerstvo: O prodloužení smlouvy s Kapschem bude jasno do září

  • Našli jste v článku chybu?