Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané cenové kategorii
Medvídek místo televize
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Italská automobilka se na podzim loňského roku vytáhla s novinkou, která jí dala naději vybřednout ze současných problémů. Typicky městské vozítko za cenu plazmové televize nabízí inteligentně uspořádaný a prostorný interiér, vejde se přitom do těch nejmenších mezer při parkování. Do jeho útrob se po sklopení zadních sedadel dá nacpat nákup o objemu 775 litrů, se čtyřmi přiměřeně pohodlně usazenými pasažéry uveze o něco méně než pětinu. Ovládání 860 kilogramů vážící pandy je lehoučké a nebylo by k němu ani zapotřebí sériově dodávaného elektrického posilovače řízení. Dvanáctistovka také proto nemá potíže dotlačit ručičku tachometru až za 150kilometrovou hranici. Pokud bude při tvorbě svých modelů Fiat pokračovat v linii započaté pandou, nemusí se o nedostatek zájmu zákazníků obávat.
Cena: 249 900 Kč
Myšlenka na rallye
Citroën C2 1.1i
„Cé dvojku“ nejlépe charakterizuje způsob jejího představení veřejnosti. Nejdříve Francouzi ukázali rallyovou verzi a teprve po ní se objevila sériová. Agresivní linie vozu spolu s tvrdším podvozkem poukazují na sportovnější ambice, jedenáctistovka pod kapotou s výkonem 44 kilowattů jim však jasně stanovuje meze těsně pod 160 km/hod. V zatáčkách si přesto řidič užije i s nejslabším z nabídky motorů a na dálnice nebo do města se mu ani nebude chtít. Citroën C2 má čtyři sedadla, ale zamýšlen je především pro cestování ve dvou. Na čtyřicetilitrovou nádrž lze s lehkou nohou na plynu ujet osm set kilometrů a na dovolenou se dá odvézt 785 litrů bagáže. Zajímavostí na cé dvojce je dělené víko zavazadlového prostoru, v jehož dolní části je úložný prostor třeba na nářadí. Příznivce elektroniky potěší automatické zamykání dveří za jízdy, a hlavně palubní počítač.
Cena: 284 900 Kč
Nebezpečná hladina roztomilosti
Nissan Micra 1.0
Málokoho napadne při pohledu na micru jiné slovo než roztomilá. Vyboulené světlomety, které jsou vidět i z místa řidiče, a všudypřítomná zaoblení jiný dojem ani vyvolávat nemohou. Přístrojovou desku tvoří plasty, které svojí texturou připomínají látku, ovladače topení odkazují na designové prvky šedesátých let. Přesně takhle měl nejspíš vypadat nový Volkswagen Brouk. Kola umístěná v rozích karoserie dodávají autu jistotu na silnici, bezprostřední a přesné řízení dovoluje kličkovat městským provozem. Z litrového motoru v Nissanu dostali 48 kilowattů, díky nimž se micra rozjede až na 154 kilometrů za hodinu. Průměrnou spotřebu přitom bezpečně řidič udrží pod šestilitrovou hranicí. Kladem je i slušná základní výbava: airbag řidiče a spolujezdce, ABS s brzdovým asistentem, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo imobilizér.
Cena: 288 000 Kč
Lepší než na papíře
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 kW
Vsadit na tři válce se u fabie ukázalo jako velice chytrý tah. Zpracováním interiéru se nejmenší škodovka hlásí o třídu výše a její decentní design působí uklidňujícím dojmem. Ani z vnějšího pohledu tvary fabie nestárnou, o čemž svědčí také to, že se automobilka nechystá k jinak běžnému výraznému faceliftu po třech letech výroby. Díky čtveřici dveří a zavazadlovému prostoru, do něhož se vměstná 260 litrů nákladu, je praktická. Úsporný motor chce po řidiči v průměru kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů a dynamické vlastnosti auta vypadají za volantem lépe než údaje na papíře. Nejvyšší rychlost 160 kilometrů a akcelerace na stovku za necelých šestnáct vteřin pro běžný provoz dostačují, ve vysokých otáčkách motor příjemně udiví svou živostí. Absenci čtvrtého válce sice zaznamenáte podle mírně odlišného předení motoru, při sešlápnutí pedálu plynu však nechybí. Jenom nesmí být tato fabia nacpaná po střechu lidmi nebo kufry.
Cena: 294 900 Kč