Proplouvání krajinou
Peugeot 407 3.0 V6
Peugeoty prodává design, to není nová informace. V nové čtyřistasedmičce se však francouzské automobilce podařilo vyrobit vůz, který výborně sedí na silnici, jeho řízení je precizní a zlepšila se dokonce i přesnost převodovek. Vrcholná varianta sedanu střední třídy má pod kapotou třílitrový šestiválec a jako jediná ze všech verzí šestistupňovou automatickou převodovku. S manuálním řazením Peugeot ani tuto 407 nenabízí, což znamená jediné: absolutní zaměření na komfort. Motor si klidně ševelí a jeho 211 koní je jen tak do zásoby. Sportovnější verze se dají očekávat až s příchodem kupé. Představa o luxusu v podání Peugeotu se ve výbavě od ostatních výrobců nijak neodlišuje. Designem však dokáže říct hodně.
Cena: 979 000 Kč
Pod sklem
Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.9 dCi
Je záslužné, že v Renaultu jako první pochopili, že kabriolety mají sloužit k pohodovým projížďkám, k čemuž jim stačí naftový motor. Kabriolet s pevnou střechou postavený na základě sedanu Mégane dostal turbodiesel o výkonu 120 koní, které umožňují vozu zrychlit na stovku za průměrných 11,4 vteřiny. To stačí stejně jako maximální rychlost 193 kilometrů za hodinu. Nejvíc záležet si ale v Renaultu dali na sklápěcí střeše. Pro automobilku ji vyrábí specializovaná firma Karmann a hlavní půvab spočívá v tom, že strop vozu tvoří skleněný panel pohlcující teplo. Výhled na oblaka i při variantě „deštivo“ opticky zvětšuje prostor uvnitř kabrioletu. Pokud přesto pasažéři zatouží po plně krytém automobilu, mezi hlavami a střechou si zatáhnou roletku.
Cena: 745 000 Kč
No pasarán!
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde.
Hyundai Atos Prime
Spousta lidí si myslí, že jihokorejské vozy stále na evropskou a japonskou konkurenci nemají. Minimálně v jednom případě se nemýlí, ale v Hyundai si za to mohou sami. Navrhli a vyrábějí totiž malý getz. Kvalita jeho zpracování a sympatická uměřenost vnitřního i vnějšího vzhledu jsou od té doby pro ostatní minivozy automobilky měřítkem. Bohužel ale automobilka uvedla na trh Atos Prime. Nejméně pochopitelné je, že ačkoli na něm evidentně žádný designér nepracoval (nebo alespoň nedostal zaplaceno), neprojevilo se to na ceně. Jelikož getz je v základní verzi jen o dvacet tisíc dražší, jaký by mohli mít zákazníci důvod koupit si Atos Prime? Na českých webových stránkách Hyundai čteme odpověď: „Nový Atos Prime je synonymem špičkové kvality… a je jedním z nejvýraznějších a nejelegantnějších automobilů na trhu.“