64 centimetrů
Ferrari F430
Maserati je dobrý automobil. Když ale přidáte k osmiválci o objemu 4,244 litru Spyder 64 krychlových centimetrů, vyjde z toho nové Ferrari F430. A to má o sto koní víc. Následník modeny F360 akceleruje na stovku za čtyři vteřiny a hranice pro něj představuje až rychlost kolem 315 kilometrů za hodinu. Kromě startování tlačítkem má také ovladače na volantu, jimiž si řidič volí nastavení podvozku a vybírá nejvhodnější režim jízdy. Aby zastavilo co nejrychleji, dostalo vylepšené karbonové brzdy. Návrhářské studio Pininfarina spolu se šéfem designu Ferrari Frankem Stephensonem se postaralo o karoserii. Formule 1 je letos možná kvůli Ferrari docela nuda, ale díky ní je o novinky z Maranella větší zájem než kdy dříve. A ty, jak ukazuje F430, nudné nejsou ani trochu.
Cena: asi 4 500 000 Kč
Dobré časy
Alfa Romeo GT 3,2 V6
Ačkoli je GT zvenčí kompaktní jako správné kupé, uvnitř se najde dost místa pro cestující i vzadu. A to má ještě zavazadlový prostor pro 320 litrů vína. Praktičnost ale nikdy nebyla u Alfy to hlavní. Šestiválec s výkonem 240 koní je podstatně působivější argument, proč si sednout za její volant. Kromě toho, že jeho pružnost je téměř bezmezná a vůz dokáže vystřelit na stovku za méně než sedm vteřin, je radost jej poslouchat. Brilantní je také interiér. Pryč jsou časy, kdy uvnitř alfy romeo po pár kilometrech skřípěly snad všechny plasty. Ve sporťáku GT nejvíce okouzlí ručně šitá kůže „pieno fiore“ na přístrojové desce, sedadlech i ve výplních dveří.
Cena: 1 159 000 Kč
No pasarán!
Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde
Lada 21122
Když má automobil cenovku s částkou kolem dvě stě tisíc, může pro něj být omluvou pro mírné nedostatky. Lada 21122 ale nestojí za nic. Jakous takous důvěru ještě budí benzinová patnáctistovka, která ji pohání. Interiér je jak zpracováním, tak použitými plasty snad ještě horší, než byl v žigulících před třiceti lety. Tam aspoň palubní deska skřípala důvěryhodně. Těžké řízení, nejisté vlastnosti na silnici, nadměrná hlučnost a mizerné brzdy - bylo by obtížné najít současný automobil, který by byl tak komplexně špatný. A k tomu byla Lada 21122 obdařena elegancí lisu na šrot. Když se připočte možnost dokoupit si posilovač řízení za čtrnáct tisíc korun, a to jen u některých motorů, volba nikdy nebyla jednodušší.