Suzuki Swift 1.3
Horký začátek léta
Hovořit o převratu by nejspíš bylo příliš smělé, ale nová generace swiftu v Evropě určitě vzbudí rozruch. V Suzuki správně nahlédli, že vylepšovat předchozí bídný model by bylo vyhazování peněz, a přišli s koncepcí, která stojí za hřích. Kola v rozích karoserie dodávají swiftu stabilitu při vyšších rychlostech a perfektní manévrovatelnost ve městě. Interiér je nejen důstojný, ale také kvalitně zhotovený. Naštěstí si v japonské automobilce rovněž uvědomili, že malé vozy nejsou jen na plazivé popojíždění po centrech metropolí, a pod kapotu nejlevnější verze zabudovali třináctistovku o výkonu 92 koní. Ďábelsky mrštné autíčko s ní hravě zvládne sto sedmdesátku, a přitom se spotřeba nedostane nad osm litrů benzinu. O převratu se dá mluvit, když dojde na cenu. Za 260 tisíc je totiž kromě silného motoru, dvou airbagů či ABS také pět dveří. Konkurence se letos v létě zapotí.
Cena: 259 900 Kč
Nissan 350Z Roadster
Klidně bez oranžové
Rychleji léto ještě nikomu neuběhlo. Stylový roadster vznikl na základě kupé, má stejný 3,5litrový šestiválec a při akceleraci na stovku je s 5,9 vteřiny jen o desetinu pomalejší. Zadní sedadla nehledejte. Exkluzivní exteriér nicméně doprovází kvalita i v kabině, zvláště ve verzi Pack, která je o devadesát tisíc dražší než ta základní. Její součástí je kožené čalounění, uši zahlcující audiosystém Bose se šesti reproduktory a subwooferem a drobné možnosti při individualizaci automobilu. Za deset tisíc korun se totiž dá objednat plátěná střecha v modré barvě a za dalších 23 tisíc dostanete oranžové kožené potahy spolu s odvětráváním sedadel. Základní schopnosti roadsteru jsou ale stejné včetně přesné šestistupňové převodovky nebo ostrých brzd. Takže klidně šetřete.
Cena: 1 186 000 Kč
Mitsubishi Lancer Evo VIII
Natvrdo!
Když už pro nic jiného, kvůli Lanceru Evolution by si Mitsubishi záchranu zasloužilo. A nebylo by ani divné, kdyby se na ni složili pouze fanoušci tohoto modelu. Nekompromisní čtyřdveřový sedan, jehož zrod se odvíjí od soutěží rallye, dospěl už ke své deváté generaci. I když v Česku je zatím k dostání jen osmá, ani ta nezklame. Pohon všech kol a 265 koní pod kapotou, dodávaných dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, dokážou vůz vystřelit na stovku za 6,1 vteřiny. Precizní řízení a dokonalé ovládání spolu se sportovním podvozkem spolujezdci spolehlivě přesunou žaludek do krku. Ze sedaček Recaro se však ani nehne. Špatné je pouze to, že 55litrová nádrž leckdy nestačí ani na dvě stě kilometrů.
Cena: 1 249 900 Kč
No pasarán!
Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde
Land Rover Freelander 2.0 Td4
Ten automobil za to nemůže. Freelander je sportovně užitkový vůz s charakterem, který ani před terénem neuhne. Dát mu ale pod kapotu dvoulitrový turbodiesel o výkonu 112 koní svědčí o chorém mozku. Zkuste zařadit, dát cihlu na plyn, pusťte spojku a dojděte si na kafe. Bude stát na stejném místě. Možná to tak hrozné není, ale proč už zastaralý čtyřválec nenahradili modernějším, není jasné. Zvuková kulisa, kterou při rozjezdu vytváří, nápadně připomíná traktor a dynamika je při značné hmotnosti freelanderu příšerná. Na dálnici se jen tak tak dostane přes 150kilometrovou hranici a spotřeba navíc neklesne pod deset litrů, s automatickou převodovkou je dokonce v průměru o litr vyšší. Freelander není rozhodně tak mizerný jako turbodieselový motor v jeho nabídce.